در حاشیه بازدید از موسسه فرهنگی هنری خراسان صورت گرفت
دیدار معاون امور فرهنگی با استاد آیت الله شیخ عزیز الله عطاردی


اخبار چاپ: بهمن دری معاون امور فرهنگی روز پنج شنبه شانزدهم دی ماه سال جاری در حاشیه بازدید از موسسه فرهنگی هنری خراسان با محقق برجسته آیت الله شیخ عزیز الله عطاردی دیدار و گفتگو كرد.
 
اخبار چاپ: بهمن دری معاون امور فرهنگی روز پنج شنبه شانزدهم دی ماه سال جاری در حاشیه بازدید از موسسه فرهنگی هنری خراسان با محقق برجسته آیت الله شیخ عزیز الله عطاردی دیدار و گفتگو كرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمن دری در این دیدار از روند اقدامات اخیر و فعالیت های كاری و علمی، تحقیقاتی و آثار تالیفی ایشان جویا شد.
بنابر این گزارش استاد آیت الله عطاردی نیز با ارائه گزارش از فعالیتهای در دست اقدام خود گفت: تا كنون 120 جلد كتاب تالیف كرده ام كه در تمامی كارهایم از انتخاب موضوع و جمع آوری مطالب تا ویرایش و صفحه گذاری و روخوانی بر عهده ی خودم بوده است.
وی همچنین خواستار حمایت معاونت امور فرهنگی از تجدید چاپ آثار تالیفی و ترجمه خود شد.
بهمن دری معاون امور فرهنگی نیز ضمن تجلیل از فعالیت های فرهنگی تحقیقاتی استاد عطاردی ،آمادگی معاونت امور فرهنگی را مبنی بر حمایت از چاپ مجدد آثار ارزشمند ایشان اعلام كرد.
معاون امور فرهنگی ،آیت الله عطاردی را یكی از چهره های پر تلاش معاصر كشور دانست و افزود تلاش و تكاپوی خستگی ناپذیر ایشان در تحقیق و تصحیح ونگارش موضوعات مختلفی چون حدیث٬ تاریخ ٬ جغرافیا و ادبیات قابل ستایش است و معاونت امور فرهنگی از هیچ حمایتی برای تعمیق و گسترش فعالیت های علمی استاد دریغ نخواهد كرد.
در همین راستا و با دستور معاون امور فرهنگی از تجدید چاپ كتابهای ( عربی و فارسی) مسندامیرالمومنین (ع) و سایر ائمه در هفتاد جلد به ویژه تالیف تاریخ خراسان بزرگ حمایت خواهد شد. در این دیدار مقرر شد تا یکی از شماره های کتاب ماه های موسسه خانه کتاب نیز به معرفی ‍‍‍‍‍‍‍، پاسداشت و همچنین تجلیل از این پژوهشگر 82 ساله اختصاص یابد.
گفتنی است نهم آذر ماه سال 1388 همایش بزرگداشت استاد عزیز الله عطاردی با پیام دبیر كل یونسكو در حرم شریف عبدالعظیم (ع) برگزار شد.



منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۲۰ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: