وزیر صنایع خبر داد :
پرداخت 6 میلیارد دلار تسهیلات ارزی به صنعتگران ار محل صندوق توسعه ملی


اخبارچاپ:وزیر صنایع و معادن از پرداخت 6 میلیارد دلار تسهیلات ارزی به صنعتگران از محل صندوق توسعه ملی خبر داد
 به گزارش اخبار چاپ وبه نقل از روابط عمومی وزارت صنایع و معادن، علی اكبر محرابیان افزود: بر اساس ماده 76 برنامه پنجم، دولت مقرر كرده از محل صندوق توسعه ملی 6 میلیارد دلار تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در اختیار صنعتگران و معدنكاران قرار گیرد.
به گفته وی، این میزان اعتبار فقط برای مصارف امسال بوده و برای سال‌های بعد نیز اعتبارات ارزی مناسبی برای صنعتگران در نظر گرفته شده است.
محرابیان به شرایط دریافت این تسهیلات نیز اشاره كرد و گفت: این تسهیلات به منظور تامین سرمایه در گردش، تكمیل خطوط نیمه تمام،‌ بهینه سازی خطوط تولید و ایجاد واحدهای صنعتی جدید با اولویت هدفمندی یارانه‌ها در اختیار واحدهای صنعتی و معدنی قرار خواهد گرفت.
وزیر صنایع خاطرنشان كرد: سهمیه 6 میلیارد دلاری فقط برای امسال است، از همین رو اگر واحدهای صنعتی برای تكمیل خطوط تولید خود به عنوان مثال 10 میلیون دلار نیاز دارند تا ظرف سه سال این خطوط را تكمیل كنند،‌ تمام این 10میلیون دلار را درخواست ندهند بلكه فقط همان مقداری كه برای امسال و یكی دو ماه ابتدایی سال آینده نیاز دارند، درخواست دهند و اعتبار مورد نیاز برای سال آینده را در همان سال درخواست كنند.
وزیر صنایع اعلام كرد: صنعتگرانی كه از این تسهیلات استفاده خواهند كرد،‌ در مقابل نوسانات نرخ ارز بیمه خواهند بود. بنابراین در زمان باز پرداخت این تسهیلات نباید نگران نوسانات احتمالی نرخ ارز باشند.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۱۹ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: