رییس شورای ملی زعفران ازجزئیات و کاستی‌های اجرای طرح جامع زعفران خبر داد:
اگر برای تعالی زعفران اتفاقی افتاده تنها در بخش بسته‌بندی بوده است


یک مقام مسئول در بخش زعفران استان خراسان رضوی: تاکید کرد اگر اتفاقی در بخش زعفران افتاده تنها در زمینه بسته بندی و استفاده از تکنولوژی های مدرن در این زمینه بوده است.
به گزارش اخبار چاپ غلامحسین شافعی رییس شورای ملی زعفران در نشست شورای ملی زعفران که در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: زعفران یک کالای فوق استراتژیک در کشور است چرا که بیشتر بهره‌برداران این محصول قشر روستایی و محروم جامعه هستند و هرگونه تغییر و تحول در زعفران به طور مستقیم بر زندگی روستاییان تاثیر می‎گذارد.
وی با بیان این‌که تاکنون به پروسه کامل زعفران توجهی نشده است، تاکید کرد: اتفاق ویژه‌ای در خصوص تعالی زعفران رخ نداده است.
رییس شورای ملی زعفران اضافه کرد: اگر اتفاقی هم در زعفران افتاده است، تنها در بخش بسته بندی و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در این زمینه بوده است.
نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با تاکید بر اینکه باید به صنایع تبدیلی و فرآوری زعفران توجه ویژه ای داشت، تصریح کرد: تاکنون به نقش زعفران در مسایل بهداشتی و آرایشی در کشور توجهی نشده است.
رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان رضوی افزود: امروزه با توجه به حضور رقبای جدید دربازارهای خارجی زعفران می طلبد که نگاه ویژه ای به بازارهای خارجی این محصول داشته باشیم.
شافعی بیان کرد: در حال حاضر مدیرت زعفران جهان در دست ایران است و باید با توجه به قدرت ایران در زمینه تولید این محصول، تثبیت مدیریت ایران در بازار جهانی طلای سرخ ضروری است، چرا که نمی‌‌توانیم تولید کشورهای دیگر را کاهش دهیم.
وی از تهیه طرح جامع زعفران در شورای ملی زعفران خبر داد و افزود: در این طرح توجه ویژه‌ای به مراحل تولید تا مصرف زعفران شده است.
شافعی در پایان گفت: تهیه بانک اطلاعاتی زعفران به منظور جلوگیری از نوسانات قیمت این محصول، ثبت برند زعفران ایران برای مصرف کنندگان نهایی و حمایت از تولید کنندگان داخلی در شرایط بحرانی از جمله موضوعات اساسی در طرح جامع زعفران است.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۱۹ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: