دلیل رکود فروش پسته ی ایرانی در بسته بندی نا مناسب و تعرفه های بالاست
پسته ی ایرانی یا آمریکایی؛ کدامیک؟


یکی از اعضای انجمن پسته استان کرمان معتقد است هر چند پسته ایرانی از طعم و مزه بهتری برخوردار است پسته آمریکایی به علت قیمت تمام شده ، بسته‌بندی مناسب و تعرفه مطلوب در شرایط بهتری نسبت به پسته ایران قرار دارد
به گزارش اخبار چاپ: عظیم سلطان زاده عضو انجمن پسته استان کرمان اظهار داشت: در حالی که هرساله همراه با عید کریسمس و شروع ژانویه، صادرات پسته به بازارهای بین‌المللی افزایش می‌یابد،سال جاری به علت سرمای پیش‌بینی نشده اروپا، امکان صادرات آن به بازارهای اروپایی فراهم نشد.
عظیم سلطان زاده افزود: اکنون بیش از 30 درصد از پسته برداشتی سال جاری در انبارهای پسته باقی مانده است که قیمت آن نسبت به قیمت کالیفرنیا پایین‌تر بوده اما به لحاظ طعم و مزه از سطح مناسب‌تری برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: هرچند پسته آمریکا به علت استفاده از روشهای علمی و تحقیقی از عملکرد بالاتری در هکتار برخوردار است، اما پسته ایرانی به علت آب و هوای مناسب طعم و مزه مطلوبی را داراست که در مقایسه با کشور رقیب استقبال بیشتری نیز از این محصول می‌شود. این در حالیست که آمریکا به علت کاهش قیمت تمام شده، بسته‌بندی مناسب و تعرفه مطلوب به علت موضع‌گیری سیاسی در شرایط مناسب‌تری نسبت به ایران قرار گرفته است.
سلطان‌زاده در عین حال ادامه داد: هرچند بازار پسته‌ی ایران درکشورهای اروپایی به علت سرمای هوا از دست رفته تلقی می‌شود، اما هنوز ایران ؛بازار کشورهای عربی برای مغز پسته خود را از دست نداده است و بنابراین بهتر است تا در این میان با بسته‌بندی مناسب و شرایط مطلوب‌تری به ارائه محصولات خود در این کشورها بپردازد.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۱۶ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: