رییس اداره بهداشت مواد غذایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد:
استانداردسازی صنعت بسته‌بندی خشکبار برای حفظ سلامت مردم ضروری است


رییس اداره بهداشت مواد غذایی وزارت بهداشت معتقد است برای حفظ و ارتقاء سطح سلامت مردم باید بسته بندی مناسب و استاندارد برای آجیل و خشکبار در کشور نهادینه شود.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایرنا،سیدرضا غلامی رییس اداره بهداشت مواد غذایی وزارت بهداشت اظهار داشت: فرهنگ صنعت بسته بندی آجیل و خشکبار در کشور ایجاد نشده است و این گونه مواد خوراکی به صورت فله ای یا درون گونی به مردم عرضه می شوند.
وی افزود: الزام عرضه کنندگان آجیل و خشکبار به بسته بندی محصول خود، از برنامه ها و اهداف وزارت بهداشت است اما با توجه به شرایط سنتی موجود در بازار کشور، این امر به زمان نیاز دارد.
رییس اداره بهداشت مواد غذایی وزارت بهداشت گفت: اکنون مذاکرات و نشست های غیررسمی اولیه برای ساماندهی بسته بندی خشکبار و آجیل در این وزارتخانه برگزار شده و در نظر است با همکاری معاونت غذا و داروی این وزارتخانه ،اصناف ذیربط، کارگاه های فراوری مواد غذایی و صنایع تبدیلی، به سوی بسته بندی آجیل و خشکبار گام بردارند.
غلامی افزود: پیشنهادهای اولیه برای صدور مجوز بهداشتی برای بسته بندی اینگونه محصولات نیز به معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت ارایه شده است.
این مقام مسئول در وزارت بهداشت یادآور شد: هرچند آجیل و خشکبار به صورت فله ای عرضه می شود اما در برخی موارد بعضی شرکت ها با مجوز وزارت بهداشت و در بسته بندی مناسب اقدام به عرضه این محصولات کرده اند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۱۵ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: