امیر عبدالحسینی خبر داد:
نوید تشکیل سازمان اکسپو در آینده‌ای نزدیک


سال 89 برای اکسپو هیئت امنایی تشکیل می‌شود تا بتدریج سازمان اکسپو شکل بگیرد.
اخبارچاپ: امیر عبدالحسینی، عنوان داشت سال 89 برای اکسپو هیئت امنایی تشکیل می‌شود تا بتدریج سازمان اکسپو شکل بگیرد.
امیر عبدالحسینی،به عنوان دبیر اکسپو با بیان اینکه برای حضور مجموعه‌داران خارجی باید سه الی چهار سال از برگزاری این اتفاق گذشته باشد؛ عنوان کرد که در تلاش است تا آثار تجسمی در سبد کالای خانواده جای بگیرد.
وی گفت: نظر من به عنوان دبیر همیشه این بود که باید کاملا به سمت خصوصی‌شدن پیش برود. شورای هنری اکسپو نیز براین امر تاکید و دفتر امور هنرهای تجسمی از این ایده حمایت کرد. یکی از دلایلی که اکسپو به جای آذر ماه در بهمن سال قبل برگزار شد؛ این بود که در تدارک بودیم تا بخش خصوصی را تقویت کنیم یعنی هیئت امنایی مسئولیت اکسپو را برعهده بگیرند،
امیر عبدالحسینی افزود: دبیر تعیین کنند و این هیئت از انجمن‌های فعال در حیطه هنرهای تجسمی و نگارخانه‌داران تشکیل شود. این اتفاق نیفتاد چون قرار شد اکسپو 88 برگزار شود. افراد و نهادهای مختلف به دیدن آن بیایند و به همین بهانه به شکل رسمی خصوصی شدن این اتفاق را اعلام کنیم. درحال حاضر با مدیران انجمن‌ها و شورای قبلی اکسپو نشست‌هایی برگزار کردیم و قرار براین شد که من بار دیگر دبیری اکسپو را برعهده بگیریم تا تلاش کنم هیئت امنایی تشکیل شود و بتدریج برای سال آینده سازمان اکسپو شکل بگیرد.
وی در مورد حضور یا عدم حضور برخی گالری‌ها در اکسپو توضیح داد: من به عنوان دبیر از همه نگارخانه‌داران برای حضور در اکسپو دعوت کردم مخصوصا نگارخانه‌هایی که در فهرست دفتر امور تجسمی جز نگارخانه‌های فعال هستند. چون 250 نگارخانه داریم که از میان آنها حدود 80 نگارخانه در طی سال مرتب نمایشگاه برگزار می‌کنند. از این 80 نگارخانه دعوت کردیم تا در اکسپو شرکت کنند. برخی از آنها علاقه‌مند به حضور در این رویداد نبودند، برخی باور نداشتند که ممکن است اکسپو خصوصی باشد و بعضی از نگارخانه‌ها عذرهای دیگری آوردند که در مجموع 60 نگارخانه آمادگی خود را برای شرکت در اکسپو اعلام کردند. ما نیز از میان آنها توانستیم برای 40 نگارخانه امکان شرکت را فراهم آوریم.
عبدالحسینی در مورد خرید مرکز امور تجسمی وزارت ارشاد از اکسپوی جاری توضیح داد: ما از سوی دبیرخانه تمام تلاشمان را انجام داده‌ایم تا بخش دولتی در خرید آثار حضور پررنگی داشته باشد. امیدوارم بخش دولتی و خصوصی حضور خیلی فعالی داشته باشند. ضمن اینکه خودم در تلاش هستم که بخش خصوصی فعالیت بیشتری برای خرید و فروش آثار هنری نشان دهد تا آثار تجسمی در سبد کالای خانواده جای بگیرد. در اکسپوی قبلی حدود 300 میلیون فروش اثر انجام شد که از این میان 70 میلیون توسط بخش خصوصی و اشخاص صورت گرفت. برای خود من این 70 میلیون شیرین‌تر بود چون مردم از سرمایه شخصی‌شان استفاده کرده بودند. امیدورام این فرهنگ گسترش پیدا کند.
عبدالحسینی در مورد زمان و مکان دقیق اکسپو گفت: چند مکان خوب را برای برگزاری اکسپو در نظر گرفته‌ایم که تا اوایل هفته آینده قطعی شدن آن را به اطلاع عموم خواهیم رساند. زمان برگزاری اکسپو نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۱۴ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: