معاون توسعه تجارت خارجی سازمان بازرگانی همدان:
به دلیل نداشتن بسته بندی مناسب نمی توانیم گردوی تویسرکان را صادر کنیم


معاون توسعه تجارت خارجی سازمان بازرگانی همدان معتقد است فرآوری و بسته بندی مناسب باعث ارتقای صادرات محصول گردوی باغ های استان همدان می شود.
به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایرنا: مسعود بکایی معاون توسعه تجارت خارجی سازمان بازرگانی همدان در آستانه برگزاری نخستین جشنواره گردو در تویسرکان اظهار داشت: تولید فعلی عمدتا در بازارهای کشور عرضه شده و هنوز جنبه صادراتی پیدا نکرده است.
وی افزود: گردو به لحاظ فواید بسیار و فرهنگ سازی که برای مصرف آن شده در داخل مصرف و صادر نمی شود.
بکایی متذکر شد: قیمت های داخلی بسیار گران تر از نرخ های حال حاضر در بازارهای خارجی است و این یکی از عوامل بازدارنده برای صادرات این محصول به شمار می رود.
این مسوول تجارت خارجی تصریح کرد: محصول گردوی استان همدان به ویژه آنچه در تویسرکان تولید می شود می تواند صادراتی شود که لازمه این کار توجه به بسته بندی مناسب و در خور بازارهای کشورهای خارجی است.
بکایی خاطرنشان کرد: باید میزان استقبال کشورهای دیگر از تولید گردوی داخلی را آزمود تا بتوانیم با توجه به ارتقای صنایع بسته بندی و فرآوری این محصول را به بازارهای جهانی عرضه کنیم.
وی افزود: در حال بررسی بازارهای خارجی برای صادرات گردو هستیم ولی چون هنوز بسته بندی مناسبی برای این محصول انجام نمی شود صادرات نخواهیم داشت، مصرف گردو هم اینک به صورت فله ای انجام می شود و بسته بندی موجود به دلیل مرغوب نبودن هنوز در بازارهای خارجی بااستقبال مواجه نیست.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۱۲ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: