رییس اتحادیه صحافان در گفت و گو با اخبار چاپ:
صحافان بدون مجوز، جواز یک ساله می گیرند


ثبت نام صحافان برای اخذ جواز یک ساله از سوی اتحادیه صحافان ادامه دارد.جلیل غفاری رهبر رییس اتحادیه صحافان با اعلام این مطلب به اخبار چاپ گفت: بازرسان وزارت بازرگانی در حال شناسایی واحدهای صحافی بدون مجوز هستند و این واحدها را به اتحادیه صحافان معرفی می کنند. تا امروز 50 صحافی بدون مجوز از همین طریق به ما معرفی شده و در حال فرستادن اخطار برای آنها هستیم.

وی درباره مهلت واحدهای صنفی برای اخذ این مجوز گفت:اگر ظرف 15 روز پس از دریافت اخطار، به آن پاسخ ندهند و برای ثبت نام اخذ مجوز یکساله به اتحادیه مراجعه نکنند، به اداره اماکن ارجاع داده می شوند و در صورتی که به اخطار این اداره نیز توجهی نکنند، واحد صنفی آنها ظرف 15 روز پلمب خواهد شد .
غفاری خاطرنشان کرد که اعطای مجوز یک ساله به واحدهای صنف صحافی به دلیل ساماندهی وضعیت اعضا توسط اتحادیه و وزارت بازرگانی انجام می شود و افزود: برخی ضوابط مجوزهای دائمی نظیر داشتن برگه دارایی و شهرداری برای گرفتن مجوز یکساله لازم نیست .
او مدارک مورد نیاز برای این مجوز را سند یا اجاره نامه، کارت ملی، کارت صحافی، کارت پایان خدمت و گذراندن امتحان فنی ذکر کرد و از صحافی های بدون مجوز درخواست کرد هر چه سریع تر برای اخذ مجوز یک ساله اقدام کنند .
ثبت نام برای اخذ این مجوز از 30 اردیبهشت ماه آغاز شده است .
شایان ذکر است اتحادیه صحافان از اواخر دهه 1320 تاسیس شده است و در 10 رسته جعبه ساز، کارتون ساز، آلبوم ساز، دفترساز، جلد پلاستیک، کارت و پاکت، تک جلدساز، سری ساز کتاب، کلاسورساز یا زونکن ساز و پوشش (سلفون کشی)، 650 عضو باجواز دارد و در حال بررسی پرونده 200 صحافی دیگر برای عضویت است.

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ جمعه ۹ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ نهم مردادکلیدها : جلیل غفاری رهبر صحافی مجوز


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: