گمانه‌زنی‌ها در فاصله دو ماه مانده به انتخابات حاکی است:
موجی از ردصلاحیت‌ها در راه است!


اخبار چاپ: شنیده‌ها حاکی است با نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات هیات مدیره اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران، موجی از رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی در راه است.
 اخبار چاپ: شنیده‌ها حاکی است با نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات هیات مدیره اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران، موجی از رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی در راه است. یک منبع آگاه نزدیک به مجمع امور صنفی صنوف تولیدی و خدمات فنی تهران که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با اخبار چاپ از احتمال رد صلاحیت تعداد قابل توجهی از نامزدهای انتخابات هیات مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران تهران خبر داد.
وی ضمن تأکید بر این موضوع، تصریح کرد: به احتمال مقرون به واقعیت از میان 16 کاندیدایی که ثبت‌نام کرده‌اند، صلاحیت چهار یا پنج نفر از آنان برای اداره اماکن نیروی انتظامی تهران بزرگ و اداره کل امور اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی احراز نشود.
به گفته این منبع آگاه، در میان رد صلاحیت‌شدگان نام چند تن از اعضای فعلی هیات مدیره اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران به چشم می‌خورد.
لازم به یادآوری است، در زمان ثبت‌نام کاندیداهای عضویت در ترکیب هیات مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، تمامی اعضای فعلی هیات مدیره این اتحادیه ـ محمد کلاری، حجت‌الله مجابی، بهمن پورمند، مصطفی تینای تهرانی و علی نیکوسخن ـ برای حضور در دور آتی انتخابات اعلام آمادگی نموده و ثبت‌نام کردند.
گفتنی است از اواسط سال 1385 اختلافات وسیع و دامنه‌داری در میان اعضای هیات مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران تهران به وقوع پیوست. اختلافاتی که به جدایی یکی از اعضا و تغییر سمت یکی دیگر منجر شد. تنظیم شب‌نامه‌ها و نامه‌های متعدد، اتهامات فراوان علیه یکدیگر، بحث و جدل‌های بسیار در جلسات هیات مدیره و مجامع عمومی اتحادیه و تعاونی چاپخانه‌داران تهران و... نمونه‌هایی عینی از بروز این اختلافات شدید بود.
برخی از تحلیل‌گران و کارشناسان حوزه‌های صنفی صنعت چاپ بر این باورند اختلافات مذکور، جایگاه اتحادیه باسابقه و اثرگذار چاپخانه‌داران تهران را متزلزل ساخت. فارغ از این تحلیل‌ها، بخش اعظمی از نیرو و انرژی اعضای هیات مدیره اتحادیه به دفع طرف مقابل و دفاع و حمله در برابر یکدیگر صرف شد.
با این اوصاف به نظر می‌رسد، اداره اماکن نیروی انتظامی تهران بزرگ و اداره کل امور اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی، در دوره جدید با دقت و وسواس بیشتری نسبت به صلاحیت افراد و نامزدهای انتخاباتی می‌پردازند و شاید موج ردصلاحیت‌های مطرح در این دوره، نتیجه‌ی همین دقت و وسواس در بررسی صلاحیت‌ها باشد.
به هر روی، هنوز از سوی هیچ نهاد و سازمان مسئولی نتیجه‌ای اعلام نشده است و کلیه فعالان صنفی صنعت چاپ پایتخت در انتظار بررسی‌های نهادها و سازمان‌های مسئول هستند. امیدمندیم سرانجام تصمیمات و اقدامات کلیه تشکل‌ها، اعم از دولتی، صنفی و خصوصی ثمرات و نتایج مثبت و ارزنده‌ای برای صنعت چاپ تهران و به تبع آن ایران به همراه آورد.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۸ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: