حمیدرضا طاهری آشتیانی ،مدیر شرکت پوشان پلاستیک
برگزاری مسابقات چاپ حداکثر توانمندی چاپ در عرصه بسته بندی را به مرحله ظهور می رساند


یک مدرس چاپ دانشگاه آزاد اسلامی گفت: صنعت چاپ فرآیندی است که هر سال با برگزاری مسابقات چاپ رکوردهای بهتری را به ثبت می رساند و حداکثر توانمندی چاپ در عرصه بسته بندی به مرحله ظهور می رسد.

 
اخبار چاپ:حمیدرضا طاهری آشتیانی، مدیر شرکت پوشان پلاستیک در گفتگو با ستاد خبری دهمین مسابقات صنعت چاپ در ارزیابی نحوه برگزاری مسابقات چاپ گفت: به عنوان داور سه دوره برگزاری مسابقات چاپ توقع و تصور ما اعاده حق و حقوق تمامی دست اندرکاران صنعت چاپ به نسبت حضوری که در بازار دارند، است و باید متناسب و فراخور ابعاد این صنعت انتظارات برآورده شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور در بخش بسته بندی هر سال به دستاوردها و رکوردهای جدید رسیده است اکنون می توان به یقین گفت نسبتاً به سطح مطلوب رسیده ایم؛ چراکه در هر جشنواره و مسابقه ای که برگزار می شود حداکثر توانمندی چاپ در عرصه بسته بندی به مرحله ظهور می رسد و هر سال شاهد تبلور و شکوفایی این بخش هستیم.
مدیر شرکت پوشان پلاستیک در ادامه سخنان خود متذکر شد: اگر بخواهیم آخرین توان را مشاهده کنیم باید به جایی که افراد آخرین رکورد را ثبت می کنند، مراجعه کنیم؛ به این ترتیب در مسابقات صنعت چاپ نیز فرآیندی است که هر سال رکوردهای بهتری به ثبت می رسد.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه همیشه در حال ارتقاء هستیم، یادآور شد: سطح مطلوب سطحی است ماوراء آنچه که ما تصور می کنیم؛ چون سعی داریم همیشه ایده آل گرا باشیم و در این مسیر دست از تلاش برنداریم، بنابراین هر سال به مراتب نسبت به ادوار گذشته بهتر بوده و امید است از این وضعیت هم شود.
وی با اشاره به تنوع آثار در مسابقات چاپ چند سال اخیر عنوان کرد: در بخش تجهیزات پزشکی، پاکت آبمیوه، افزودنی ها و ... سال گذشته بهترین آثار ارائه شد؛ بنابراین بسته بندی جدید از چاپ های جدید بهره برده است و می توان گفت در این صنعت هر ساله با تکثر، تنوع و توانمندی بیشتری روبرو خواهیم شد.
طاهری آشتیانی با اشاره به فعالیت دبیرخانه مسابقات چاپ متذکر شد: سال گذشته در بدو شروع مسابقات طرحی مبنی بر فعالیت دائمی دبیرخانه مطرح و مسجل شد اما روند اجرای آن طی نشد. درباره ضرورت راه اندازی این دبیرخانه باید گفت که واحد های اداری به دلیل محدودیت ها آثار خود را به صورت ادواری نگه نمی دارد، لذا دبیرخانه با فعالیت دائمی خود می تواند آرشیوی از محصولات برتر ایجاد کند.
مدیر شرکت پوشان پلاستیک تصریح کرد: خوشبختانه ما در چند کشور عضو CIS و کشورهایی همچون پاکستان، ترکیه، عربستان و امارات رتبه نخست را داریم و با امکاناتی که در دسترس داریم پیشرفت روزافزون صنعت چاپ را شاهد خواهیم بود.
وی مهمترین نیاز و مشکل صنعت چاپ را با دو نگرش تحلیل کرد و گفت: آنچه در صنعت بسته بندی اتفاق می افتد شایان توجه است چراکه هر روز چاپ با بخش بسته بندی وارد زندگی بشر می شود؛ دیگری نیز انتشارات است و لازمه شناخت این حوزه، وجه تمایز این دو قسم از صنعت چاپ است.
طاهری آشتیانی متذکر شد: بنابراین شناسایی توانمندی صنعت چاپ در اجزاء مختلف می تواند برای ما ارزش ها و دستاوردهایی داشته باشد؛ شناسایی چاپ برای تشخیص تأثیر این صنعت بر ارکان اقتصادی، صادراتی و ... لازم است، در حالی که اکنون وزارت صنایع و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولیان صنعت چاپ هنوز شناخت کافی از آن ندارند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۶ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: