با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها در کشور
شاهد افزایش قیمت کتاب ها نخواهیم بود


با برنامه ریزی های صورت گرفته و با توجه به اینکه حوزه فرهنگ از پیشگامان اجرای این طرح ( با حذف یارانه های کاغذ از سال 8۶ به شمار می آید قطعا شاهد افزایش قیمت کتاب ها نخواهیم بود .

اخبار چاپ :بهمن دری معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در جلسه شورای مدیران معاونت سخن می گفت با اشاره به ثبات قیمت کتاب و حتی کاهش آن با توجه به اجرا شدن طرح هدفمند کردن یارانه ها افزود : با برنامه ریزی های صورت گرفته و با توجه به اینکه حوزه فرهنگ از پیشگامان اجرای این طرح ( با حذف یارانه های کاغذ از سال 8۶ )به شمار می آید قطعا شاهد افزایش قیمت کتاب ها نخواهیم بود .
به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وی طرح هدفمند کردن یارانه ها را طرحی ملی و الگوی مناسب برای منطقه و حتی کشور های دیگر دانست و ادامه داد: جزء معدود کشور های هستیم که این طرح را دراین سطح اجرا می کنیم و در حقیقت هدفمند سازی یارانه ها در راستای اجرای شدن سند چشم انداز 1404 صورت می گیرد و عزمی ملی می طلبد .
معاون امور فرهنگی خاطر نشان کرد: همانگونه احتمال افزایش قیمت برخی کالا را خواهیم داشت موج کاهش قیمت ها را نیز در برخی اقلام شاهد خواهیم بود و در نهایت پ‍یش بینی می شود که بزودی یک دوره ثبات ایده آل برسیم و این طرح ملی با موفقیت کامل رو به رو شود .
دری صرف جویی و درست مصرف کردن را از پی‍امد های این طرح دانست و گفت : صنعت چا‍پ و نشر کشور آمادگی لازم را برای سربلند بیرون آمدن از این آزمون دارد و قطعا با ابزارهای کنترل بازار می توانیم جلوی افزایش قیمت احتمالی راگرفته و حتی شاهد کاهش آنها باشیم .
وی اعتبار درنظر گرفته شده برای خرید کتاب ها و تغییر در آیین نامه خرید کتاب را از ابزار و محور های کنترل قیمت کتاب عنوان کرد و گفت : بودجه 200میلیارد ریالی ‍ خرید کتاب و تغییر شیوه خرید در کمیته خرید می تواند اقدام حمایتی مناسبی برای کاهش قیمت کتاب ها نیز باشد .

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۶ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: