ابوالحسنی، در واکنش به کیفیت برگزاری یادواره شهدا و ایثارگران صنعت چاپ:
اگر دفتر امور چاپ نمی تواند هزینه کند، خانواده ایثارگران حاضرند هزینه کنند


اخبار چاپ: به دنبال درج خبری مبنی بر کیفیت برگزاری نخستین یادواره شهدا و ایثارگران صنعت چاپ کشور و عدم رعایت موازین اخلاقی و اسلامی در این همایش، احمد ابوالحسنی نیز ضمن انتقاد شدید از برگزارکنندگان و مجریان این مراسم، در گفتگو با اخبار چاپ به تحلیل و ارزیابی این نوع رفتارها پرداخت.

 اخبار چاپ: به دنبال درج خبری مبنی بر کیفیت برگزاری نخستین یادواره شهدا و ایثارگران صنعت چاپ کشور و عدم رعایت موازین اخلاقی و اسلامی در این همایش، احمد ابوالحسنی نیز ضمن انتقاد شدید از برگزارکنندگان و مجریان این مراسم، در گفتگو با اخبار چاپ به تحلیل و ارزیابی این نوع رفتارها پرداخت.
گفتنی است احمد ابوالحسنی که در حال حاضر به عنوان نایب رئیس هیات مدیره اتحادیه لیتوگرافان تهران مشغول به فعالیت است، با سابقه 9 سال اسارت و 55 درصد جانبازی در زمره ایثارگران صنعت چاپ ایران محسوب می‌شود.
وی کیفیت برگزاری این مراسم را توهین به ساحت خانواده شهدا و ایثارگران قلمداد کرده و آرزو می‌کند: ای کاش هرگز این مراسم با چنین کیفیتی برگزار نمی‌شد. ابوالحسنی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار می‌دارد: زمانی که از برگزاری نخستین یادواره شهدا و ایثارگران صنعت چاپ با خبر شدم، از صمیم قلب خوشحال و خرسند گشتم. زیرا پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت و بازخوانی روزهای ناب دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم تا بن دندان مسلح بعثی، می‌تواند بسیاری از مشکلات و معضلات فعلی کشور را در سطوح مختلف از میان برده و زمینه‌های لازم را جهت بازشناسی شخصیتی و فرهنگی جامعه ایران ایجاد نماید. اما افسوس و صد افسوس که با حضور در سالن اجتماعات موزه شهدا، تمامی تحلیل‌های قبلی من رنگ باخته و مأیوس و ناامید شدم.
نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران که به شدت از چگونگی برگزاری این مراسم ناراحت و نسبت به آن منتقد بود، در تشریح چرایی برگزاری غیرکیفی این مراسم تصریح کرد: مشخص نیست چه دست‌هایی پشت پرده این‌گونه مراسم وجود دارد؟!!! زمانی که همه‌کاره و مشاور دائمی دفتر امور چاپ شخصی است که انتقادات و حتی اتهامات زیادی متوجه اوست، نمی‌توان انتظار بیشتری هم داشت. با شناختی که بنده از آقای افراش ـ سرپرست دفتر امور چاپ ـ دارم، ایشان خود نیز از جمله شخصیت‌های ارزشی و انقلابی هستند که با چنین اقداماتی به شدت مخالف هستند. حال این که چرا از برخی جریانات و اشخاص خاص در دفتر امور چاپ حمایت می‌شود و آبروی دفتر، وجه‌المصالحه این چهره‌های مخدوش قرار می‌گیرد، پرسشی است که بنده نیز پاسخ آن را نمی‌دانم.!!!
ابوالحسنی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چه انتقاداتی را بر این مراسم وارد می‌داند؟ خاطرنشان کرد: بهتر است به جای این پرسش، سوال شود که این مراسم چه نقطه مثبت و امیدوارکننده‌ای داشت. از نحوه دعوت از میهمانان، تعداد مدعوین حاضر در مراسم، عدم هماهنگی در اداره و اجرای مراسم، انتخاب مجری و از همه جالب‌تر حامیان مالی این مراسم، همه‌و‌همه جای ابهام و تردیدهای فراوانی دارد.
آیا تمام جمعیت ایثارگر و خانواده شهدا و جانبازان و آزادگان صنعت چاپ کشور، همین تعدادی بود که در یادواره شهدا و ایثارگران صنعت چاپ وجود داشت؟ آیا برگزارکنندگان نمی‌توانستند با شرایط بهتر و مؤدبانه‌تری از میهمانان دعوت به عمل آورند؟ آیا امکان ایجاد هماهنگی‌های بهتر و مناسب‌تر وجود نداشت؟
شکل دعوت از میهمانان به کلی نامناسب و نادرست بود. به گونه‌ای که بسیاری از فعالان متعهد و انقلابی صنعت چاپ تهران در این مراسم حضور نداشتند. تعداد میهمانان بسیار اندک بود. از دیگر مشکلات و معضلات بزرگ این مراسم، ناهماهنگی در چگونگی اجرای مراسم بود. به گونه‌ای که تنها 5 دقیقه پیش از آغاز مراسم اعلام کردند مجری در مراسم حاضر نشده است و یکی از کارکنان موزه شهدا، به جای مجری اصلی این وظیفه را انجام داد. همین موضوع سبب شد نحوه اداره و اجرای مراسم بسیار ناامیدکننده جلوه نماید.
وی درخصوص عدم توجه مسئولین و مدیران دولتی نسبت به این مراسم نیز بسیار گلایه‌مند بود. به گونه‌ای که طی این گفتگو بارها و بارها، احساسات بر ابوالحسنی غلبه کرده و روند مصاحبه را تغییر داد. این آزاده دفاع مقدس پیرامون عدم توجه مسئولین امر نسبت به ایثارگران و شهدا، گفت: متأسفانه مدت‌هاست که مفهوم ایثارگری و حمایت از خانواده شهدا به محملی برای امتیاز گرفتن و کسب قدرت تبدیل شده است. حال آن‌که هیچ توجهی به این قشر فداکار جامعه نمی‌شود. وگرنه چگونه است که معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه نمایشگاهی در سنندج حاضر می‌شود، ولی در مراسمی که به نام شهدا و ایثارگران برگزار می‌گردد حضور پیدا نمی‌کند. چرا حداقل هیچ‌یک از مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم حضور نداشتند. آیا شهدا و ایثارگران به اندازه‌ی دو ساعت وقت مسئولین هم ارزش ندارند؟ آیا نباید نسبت به آن‌ها توسط مقامات دولتی، آن‌هم در دولتی که مدعی حمایت و توجه به فرهنگ ایثار و شهادت است، اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد؟
با کمال تأسف باید عرض کنم که عملکرد دوستان در وزارت ارشاد و معاونت فرهنگی حکایت از این امر دارد. وزارت ارشاد هزینه می‌کند، وزیر را با بالگرد به پشت صحنه فیلم اخراجی‌ها ـ که جنایتی در حق آزادگان و ایثارگران بود ـ می‌فرستد؛ ولی هیچ‌کدامشان در مراسم یادواره شهدا و ایثارگران صنعت چاپ حضور نمی‌یابند.
احمد ابوالحسنی در پایان اشاره کرد: نکته بسیار تأسف‌آور این مراسم در بسته‌های عرضه شده در این یادواره بود. بسته‌هایی به میهمانان عرضه شد که نام شرکتی خصوصی بر روی آن به چاپ رسیده بود. جالب آن‌که مدیران و مالکان این شرکت نیز از دوستان همان شخص مشاور دفتر است. مسئله ناراحت‌کننده اینکه نام این شرکت در میان حامیان مالی مراسم نیز نبود.
اگر وزارت ارشاد و دفتر امور چاپ اینقدر دچار مشکلات مالی هستند که نمی‌توانند یک مراسم را به نام شهدا و ایثارگران برگزار کرده و تمامی هزینه‌های آن را بپردازند، خود ایثارگران هنوز به این درجه نرسیده‌اند. بنده حاضرم به تنهایی تمامی هزینه‌های مربوط به این مراسم را پرداخت نمایم و اجازه ندهم با آبرو و حیثیت ایثارگران اینچنین بازی شده و به سخره گرفته شود.
من تنها امیدوارم مسئولین امر از این موضوع تجربه کسب کرده و تلاش نمایند تا با دقت و وسواس بیشتری نسبت به ایثارگران و شهدا توجه نمایند. یادمان باشد ایران امروز مدیون خون شهدا و استقامت و صبر و بردباری ایثارگران است.


منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۳۰ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: