: یوسف افراش، در نخستین یادواره شهدا و ایثارگران صنعت چاپ:
زمینه‌های لازم به منظور به‌سازی و نوسازی ناوگان صنعت چاپ کشور فراهم شده است


یوسف افراش، سرپرست دفتر امور چاپ در مراسم نخستین یادواره شهدا و ایثارگران صنعت چاپ ایران از تلاش‌های این دفتر به منظور به‌سازی و نوسازی ناوگان صنعت چاپ کشور خبر داد.
اخبار چاپ: یوسف افراش، سرپرست دفتر امور چاپ در مراسم نخستین یادواره شهدا و ایثارگران صنعت چاپ ایران از تلاش‌های این دفتر به منظور به‌سازی و نوسازی ناوگان صنعت چاپ کشور خبر داد.
وی در این خصوص گفت: پس از بررسی‌های به عمل آمده در زمینه صنعت چاپ کشور و مشکلات و معضلات موجود در این صنعت عظیم، به این نتیجه رسیدیم که یکی از عمده‌ترین چالش‌های فراروی این صنعت در ارتباط با تجهیزات، ماشین‌آلات و به طور کلی ناوگان سخت‌افزاری است. از این رو، مقرر شد تا شرایطی را فراهم آوریم که فعالان صنعت چاپ کشور بتوانند در راستای به‌سازی و نوسازی این ناوگان اقدام نمایند.
سرپرست دفتر امور چاپ در ادامه افزود: بدیهی است ایجاد تغییرات عمده و به‌سازی تجهیزات مورد استفاده در صنعت چاپ، مستلزم بالا رفتن نقدینگی و سرمایه واحدهای چاپی است. از سوی دیگر، بالا رفتن این نقدینگی در شرایط فعلی نیازمند حمایت‌های دولتی و اعطای تسهیلات ویژه صنعتی از سوی مؤسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها است.
افراش در پایان خاطرنشان کرد: دفتر امور چاپ مدت‌هاست از طریق رایزنی، برگزاری جلسات متعدد و گفتگو با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با این موضوع تلاش می‌نماید تا این چالش را به حداقل رسانده و زمینه این اقدام ارزنده را ایجاد نماید.
خوشبختانه پس از پیگیری‌های بسیار موفق شدیم تا با یکی از نهادهای دولتی به توافقات مناسبی رسیده و زمینه‌های لازم را جهت حمایت جدی مسئولین و نهادهای دولتی از واحدهای چاپی فراهم آوریم. در چند ماه آتی نتیجه این تلاش‌ها به بار خواهد نشست و فعالان صنعت چاپ کشور می‌توانند با استفاده از حمایت‌های دولتی نسبت به این امر در ابعاد کلان ملی اقدام نمایند.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۲۸ آذر


مهدی . ک

آقای افراش امیدوارم که صحبتهایی که گفتید واقعاً درست باشد . از شما و همکارانتان بابت تلاشهایی که می کنید بسیار متشکریم منتظر خبرهای خوش برای دریافت تسهیلات هستیم .
محموداحمدپور ـ چاپخانه احمدپور ـ تبریز

جناب آقای افراش گوشهای ما به این حرفها عادت کرده ، ازحذف مالیات چاپخانه ها وارائه تسهیلات با سودکمتر برای خرید دستگاههای چاپ گرفته تا بهسازی و نوسازی دستگاههای چاپ وغیره همه اینها در حد حرف و حدیث است و بس .با همه این حرفها خسته نباشید.





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: