به گزارش اخبار چاپ، سخنران اصلی این مراسم اندی مك كورت، عقیده دارد بسیاری از دستاندركاران این صنایع باید ایمان بیشتری به این صنعت كه تا به حال آنها را روی پا نگه داشته است، داشته باشند :مسلم است كه روزنامههایی را خواهیم دید كه به جای كاغذ بر روی دستگاههای جدیدی در دسترس خواهند بود، مسلم است كه بعضی از مردم ترجیح خواهند داد به جای كتابهای واقعی كتاب دیجیتالی بخوانند، مسلم است كه تبلیغات اینترنتی روندی رو به رشد خواهد داشت در حالی كه تبلیغات چاپی در جا میزند یا با ركود مواجه است ولی ناشران و اهالی باتجربه چاپ كه میدانند چگونه فعالیتهایشان را با فنون جدید و با محیط هماهنگ كنند، ناشران و چاپگرانی كه با روند رسانههای اجتماعی همراستا عمل میكنند و نقش قوی نسخه جدید چاپ را نمایان میسازند، تشخیص میدهند كه با امكانات كمتر هم میتوان فعالیتهای بیشتری داشت،این افراد در سال 2020 هم همین اطراف خواهند بود .
وی می افزاید:ما لازم است صنعتمان را عوض كنیم و بر راهكارهای فعال در آینده تمركز كنیم و نه اینكه منتظر بمانیم تا روزی همه چیز بهتر شود. حتی اگر سناریوی حذف چاپ در آینده وجود داشته باشد، آز آنجا كه چاپ جزئی از فرهنگ ما، مانند غذا خوردن، مسكن و لباس است، ما باید آن را دوباره خلق كنیم ."
مدیر روابط عمومی و خدمات فنی صنایع چاپ، جو كوالوفسكی، میگوید: "موقعیتهای مالی خوب، سودآوری و دیدگاههای متمایز برای نوآوریهای صنعت چاپ از گذشته وجود داشته، هست و خواهد بود. شركتها آمادهاند تولیدات گذشته را در خدمت خدمات آینده ببینند.