یک کارشناس چاپ مطرح کرد:
صنعت چاپ از نبود نیروی انسانی متخصص و مدیریت ناكارآمد رنج می‌برد


به اعتقاد یک كارشناس مشكل كنونی خانواده صنعت چاپ عدم بهره‌برداری مناسب از ماشین‌های مدرن چاپی است و این مشكل به دلیل نبود نیروی انسانی متخصص و مدیریت ناكارآمد به وجود آمده و می توان با ایجاد پژوهشكده تخصصی افق جدیدی پیش روی این صنعت گشود..

اخبار چاپ:«حسین یاراحمدی» مدرس چاپ دانشگاه علمی و كاربردی واحد 5، در گفتگو با ستاد خبری دهمین مسابقات صنعت چاپ با بیان اینكه آثار در هر شاخه چاپ به عنوان مثال چاپ فلكسو و یا افست را باید جداگانه مورد داوری قرار داد، گفت: هیئت داوران باید بخش ها را به صورت جزئی تر داوری كنند مثلاً محصولات را حتی در بخش عملیات تكمیلیِ، مرحله پیش و پس از چاپ و ... مورد ارزیابی قرار دهند.
وی افزود: گاهی آثاری با چاپ معمولی اما با تزئینات طلاكوب عرضه می شود و در مسابقات هم رتبه می گیرد، در حالی كه وقتی این اثر مورد ارزیابی متخصصان قرار می گیرد، اینگونه ارزیابی می كنند كه چاپ باكیفیت تری هم نسبت به آن وجود دارد؛ با این وجود اگر داوری ها تخصصی تر شوند، در رتبه بندی چاپخانه ها هم می توانیم موفق باشیم؛ لذا این تفكیك پذیری باید صورت گیرد.
مدرس چاپ دانشگاه علمی و كاربردی واحد 5 بر ایجاد دبیرخانه دائمی مسابقات صنعت چاپ و راه اندازی پژوهشكده تخصصی چاپ تأكید كرد و گفت: اكنون برای هر مسئله ای ضرورتی وجود دارد؛ لذا با فعالیت دائمی دبیرخانه، خانواده صنعت چاپ می تواند در طول سال بهترین محصولات را گلچین و انتخاب كنند و این مسئله پیشرفت این صنعت را به همراه دارد.
یاراحمدی تجدیدنظر در انتخاب داوران را از عوامل رسیدن به حد مطلوب عنوان كرد و گفت: اكنون خانواده صنعت چاپ نیز باید با علم روز پیش روند؛ بدین معنا که از افراد باتجربه و موثق استفاده کنند و این امر با ایجاد پژوهشكده چاپ محقق می شود.
وی با بیان اینكه جشنواره باید به سمت علمی شدن پیش رود، تصریح كرد: به این ترتیب همگان به مرور زمان خود را با شرایط علمی وفق می دهند و این در حالی است که تأخیر در ایجاد چنین پژوهشكده ای سبب عقب افتادگی صنعت چاپ می شود و لازم است با ارائه چشم اندازی مطلوب سعی در ایجاد چنین نهاد علمی كنیم.
یاراحمدی فعالیت مقطعی دبیرخانه مسابقات صنعت چاپ را معضل دانست و عنوان كرد: مقطعی عمل كردن دبیرخانه مسابقات سبب خروج از حالت حرفه ای می شود؛ اگر بخواهیم حركت رو به رشدی داشته باشیم باید با فعالیت دائمی در طول سال مستندسازی كنیم و شاكله این دپارتمان را مشخص كنیم.
وی ازجمله مشكلات صنعت چاپ را بهره برداری مناسب نکردن ماشین های مدرن چاپی دانست و افزود: در این حوزه هنوز مدیریت مناسبی صورت نگرفته و در قیاس واقعی و صحیح می توان گفت نتوانیسته ایم به صورت شایسته از توانایی های ماشین های چاپ بهره برداری كنیم و این مشكل اولاً به نبود نیروی انسانی متخصص و ثانیاً مدیریت ناكارآمد برمی گردد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۳۰ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: