رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با اخبار چاپ درباره منع استفاده از ظروف پلاستیکی برای نذورات مردم:
وزارت بهداشت باید دست بکار شود


علیرغم دور شدن از ایام عزاداری دهه اول ماه محرم، نگرانی ها در مورد استفاده از ظروف پلاستیکی هنگام پخش نذورات مردمی کماکان وجود دارد. این نگرانی نزد نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیش از پیش شده و در قالب های گوناگون تذکراتی را به مسئولین ذیربط در بدنه دولت ارائه می دهند.
حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان و رییس کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با اخبار چاپ در باره منع استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف برای ایام عزاداری و دادن نذری در این ظروف که احتمال سرطان زایی بالایی دارد اظهار داشت: پیگیری این موضوع از وظایف وزارت بهداشت و درمان است و معاونت بهداشتی این وزارت خانه باید در این راستا اقدام کند.
این نماینده مجلس با بیان این که کمیسیون تنها در مواردی وارد عمل می شود که خلاء قانونی وجود داشته باشد و یا مسئله ای را بخواهیم بسیار سریع حل کنیم تاکید کرد:مسائلی از این قبیل باید به مرور زمان و از طریق فرهنگ سازی در میان مردم حل شود. وی درباره استفاده از ظروف پلیمری گیاهی نیز گفت: ممکن است این ظروف خیلی در دسترس نباشند و یا گران بوده تهیه آن برای همه امکان پذیر نباشد اما از طرفی به دلیل خاصیت سرطانزایی که ظروف پلاستیکی دارند وزارت بهداشت باید به سمتی برود که جلو تولید این محصولات را از طریق عدم صدور پروانه و راه هایی از این قبیل بگیرد.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۲۷ آذر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ بيست و هفتم آذرکلیدها : ظروف پلاستیکی/کمیسیون بهداشت


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: