فراخوان شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گرافیک-آرت آلمان
شیوه‌های نوین هنر گرافیک، در کنار روشهای سنتی چاپ


انجمن برگزار کنندگان نمایشگاه بین‌المللی گرافیک-آرت آلمان به منظور حمایت از هنرمندان جوان و مستعد، با مطرح کردن یک محدودیت سنی، از طراحان حرفه‌ای که از سال ۱۹۷۱ به بعد متولد شده‌اند دعوت بعمل می‌آورد.

اخبارچاپ: فراخوان شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گرافیک-آرت آلمان منتشر شد.
متن فراخوان بشرح زیر است:
انجمن هنری شهر فرشن برگزار می‌کند:شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گرافیک-آرت آلمان که اولین بار در سال ۱۹۷۰ بنیاد شد و در حال حاضر هر سه سال یکبار برگزار می‌شود، به سازماندهی انجمن هنری شهر فرشن و با هدف حمایت از هنر گرافیک معاصر، درسال ۲۰۱۱ برپا خواهد شد.
ضوابط و مقررات شرکت در مسابقه: انجمن برگزار کنندگان نمایشگاه بین‌المللی گرافیک-آرت آلمان به منظور حمایت از هنرمندان جوان و مستعد، با مطرح کردن یک محدودیت سنی، از طراحان حرفه‌ای که از سال ۱۹۷۱ به بعد متولد شده‌اند دعوت بعمل می‌آورد تا با ارائه آثار برتر خود در این رقابت شرکت نمایند.
کلیه آثار ارسالی می‌بایست در یکی از قالبهای هنر گرافیک اجرا شده باشد. ارائه شیوه‌های نوین هنر گرافیک (گرافیک کامپیوتری، چاپ دیجیتال و غیره) در آثار، در کنار روشهای سنتی چاپ (چاپ چوب، لینولئوم، سیلک اسکرین، اچینگ و غیره) پذیرفته و قابل تایید می‌باشند.
آثاری که در این مسابقه شرکت داده می‌شوند می‌بایست نمایشی قانع کننده و تاثیرگذار از کاربرد یک رسانه – نه فقط بعنوان یک تکنیک چاپی - بلکه بعنوان روشی قدرتمند، شیوا و رسا، بمنظور انتقال یک مفهوم و شرح جنبه‌های عرفی و قراردادی آن باشند.
محدودیت اندازه: مجموع اندازه طول و عرض آثار نباید از ۲۵۰ cm تجاوز کند. همچنین آثار سه بعدی و چاپ منوپرینت، در صورتی که در حیطه گرافیک-آرت خلق شده باشند قابل قبول خواهند بود. اندازه (طول+عرض+ارتفاع) این آثار نیز بیشتر از ۲۵۰ cm نباشد. درنهایت ملاک اصلی انتخاب، نوآوری، خلاقیت و کیفیت هنری است.
داوری اولیه آثار: هیئت داوران در مرحله اولیه نسبت به انتخاب آثار برتر و تعیین طراحانی که به دور نهایی مسابقه راه می‌یابند اقدام خواهد کرد.
آثار ارسالی برای شرکت در اولین مرحله قضاوت می‌بایست بصورت عکس‌های رنگی (با اندازه حداقل ۱۸ × ۱۳ سانتیمتر) و یا تصاویر چاپ شده بر روی کاغذ (A۴ ۲۹.۷ × ۲۱ سانتیمتر) تنظیم شده باشند.
هر شرکت کننده می‌تواند با حداکثر ۴ اثر در مسابقه شرکت نماید.
ارسال مشخصات لازم از قبیل (نام طراح، عنوان اثر، سال تولید، نوع تکنیک و اندازه دقیق) و همچنین فرم تکمیل شده مسابقه (قابل دانلود در سایت) به همراه آثار الزامی می‌باشد.
لازم بذکر است هیچیک از آثار ارسالی شرکت کنندگان مرجوع نخواهد شد.
آخرین مهلت شرکت در مسابقه: ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ ( پنجم بهمن ماه ۱۳۸۹)
انتخاب آثار برتر و جوایز نقدی: پس از داوری اولیه، از طراحان برتر این رقابت دعوت بعمل می آید تا نسخه اصلی آثار خود را برای شرکت در مرحله نهایی مسابقه به هیئت داوران ارائه نمایند.
همچنین مسئولیت قاب کردن آثار به عهده برگزارکنندگان خواهد بود (تا اندازه ۱۲۰ × ۹۰ سانتیمتر).
ارسال یک سی‌دی شامل نسخه‌های با کیفیت دیجیتال از هر اثر ( با رزلوشن حداقل ۳۰۰ dpi و به صورتی که ضلع بزرگ آن ۲۱ سانتیمتر باشد ) به همراه بسته ارسالی الزامی است.
از این تصاویر برای ارائه در کاتالوگ نمایشگاه استفاده خواهد شد. کلیه شرکت کنندگان برگزیده ملزم به پرداخت مبلغ ۲۰ یورو جهت شرکت در مرحله نهایی خواهند بود.(روش پرداخت این مبلغ متعاقبا اعلام خواهد شد.)
هیات انتخاب آثار از پنج داور اصلی تشکیل می‌شود: یک عضو انجمن هنری فرشن، یک منتقد هنری، یک نماینده از آکادمی‌های هنر، یک نماینده از موزه‌های گرافیک و یک هنرمند طراح. این گروه سه نفر برگزیده نهایی را در کنار هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه می‌یابد معرفی خواهند کرد.
جوایز نفرات برتر:
جایزه نفر اول : ۲,۵۰۰ €
جایزه نفر دوم : ۱,۵۰۰ €
جایزه نفر سوم : ۱,۰۰۰ €
برگزاری نمایشگاه و انتشار کاتالوگ:
نمایشگاه آثار برگزیده شانزدهمین مسابقه بین‌المللی گرافیک-آرت آلمان از چهارم سپتامبر تا دوم اکتبر ۲۰۱۱ در ساختمان تئاتر شهر فرشن برپا شده و همزمان کاتالوگی دو زبانه (آلمانی و انگلیسی) شامل تصاویر این آثار منتشر خواهد شد.
۳۰% مبلغ هر اثر فروخته شده بعنوان کمیسیون به انجمن هنری فرشن تعلق خواهد گرفت.
آثار آسیب دیده در مسابقه شرکت داده نمی‌شوند. مسئولیت نسخه اصلی آثار از لحظه رسیدن آنها به کشور آلمان برعهده برگزارکنندگان مسابقه بوده و این مسئولیت از لحظه تحویل اثر برای بازگشت به کشور طراح پایان می‌پذیرد.
این فراخوان بمنظور تامین منابع مالی برای نمایشگاه بین‌المللی گرافیک-آرت آلمان منتشر شده است.
آدرس پستی:
Kunstverein zu Frechen e.V
Postfach ۱۵۰۷
D-۵۰۲۰۵ Frechen
Germany
آدرس الکترونیکی و وب سایت:
grafik-triennale@kunstverein-frechen.de
http://www.kunstverein-frechen.de/

منتشر شده توسط رنگ مگزین در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۲۷ آذر


مهناز اسدی

سلام وقتتون به خیر برای شرکت در مرحله ی اول باید آثار را ایمیلکرد، یا به صورت پستی فرستاد؟ متشکرم.





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: