بیژن درویش:
اثرمحوری معیار داوری محصولات چاپی باشد


به اعتقاد مدیر گروه چاپ دانشگاه علمی کاربردی، فرهنگ و هنر واحد یک تهران ارائه محصولات نو با تکنیک های جدید از اهداف برگزاری جشنواره مسابقات صنعت چاپ است و در این راستا هیئت ممیزی نقش اساسی را ایفا می کند؛ لذا باید اثرمحوری معیار قضاوت وداوری باشد .

اخبار چاپ:بیژن درویش کجوری در گفتگو با ستاد خبری دهمین جشنواره مسابقات صنعت چاپ، بی طرفی ممیزی چاپ را از مهمترین اقدامات برگزاری و داوری آثار ارسالی به دهمین جشنواره مسابقات صنعت چاپ اعلام کرد و گفت: خوب است که در داوری های مسابقات چاپ داوران با رعایت بی طرفی کامل به ارزیابی آثار بپردازند.
مدیر گروه چاپ دانشگاه علمی کاربردی، فرهنگ و هنر واحد یک ارائه محصولات نوآورانه با تکنیک های جدید را از اهداف برگزاری جشنواره مسابقات صنعت چاپ عنوان کرد و گفت: البته در این راستا هیئت داروی نقش اساسی را ایفا می کند وآنها باید اثرمحوری را معیار قضاوت قرار دهند، بگونه ای که محصولات چاپی با هم مقایسه شوند نه فرد مقابل فرد قرار گیرد.
درویش در ادامه سخنان خود پیشنهاد کرد: شرکت کنندگان برای داوری آثار یک نوع اثر ارسال کنند و محصولات در قالب های مختلف همچون کتاب، پوستر، کاتالوگ و ... در بخش های خاص خود به صورت جداگانه مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی در پایان یادآور شد: در ارزیابی آثار باید ریزه کاری ها مورد بررسی قرار گیرد و گروه هابه صورت جداگانه ارزیابی شوند مثلا گروهی از چاپخانه داران از ماشین های مدرن و بعضی دیگر از ماشین های چاپ یک سده گذشته استفاده می کنند و یا برخی نمونه کارهای دستی خود را به جشنواره ارائه می کنند. بنابراین بازرسی و ممیزی باید برای زحمت بیشتر تقدیر و تشکر ویژه ای در نظر داشته باشند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۲۲ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: