احمد آقاقلی‌زاده دبیر پنجمین سوگواره پوسترهای عاشورایی
گرافیک ایران مسکوت مانده است


اخبارچاپ: نسبت به دوره های گذشته تغییر چندانی را در آثار ارسالی شاهد نیستیم و این سکون در تمام نمایشگاه های دیگر گرافیکی نیز مشهود است

احمد آقاقلی‌زاده دبیر پنجمین سوگواره پوسترهای عاشورایی در گفتگو با اخبارچاپ اظهار داشت: از میان 1200 اثر رسیده به دبیرخانه سوگواره پنجم تنها 70 اثر به بخش نمایشگاهی راه یافته‌اند.
دبیر پنجمین سوگواره پوسترهای عاشورایی تصریح کرد: داوری بر روی این آثار ‌در شرایطی مناسب و زیر نظر سه تن از اساتید برجسته گرافیک کشورانجام شده است. آقایان مهدی سعیدی، مسعود نجابتی و علی وزیریان با نگاهی دقیق و موشکافانه آثار را بررسی و برگزیدگان سوگواره را انتخاب نمودند.
وی خاطرنشان کرد: معیار و ملاک انتخاب این آثار توسط داوران فکر و ایده نو و اجرای هنرمندانه آن بوده است. آثار باید علاوه بر اجرای هنری و آکادمیک از فکر و ایده ناب و جدید هم برخوردار می بودند تا جزء آثار منتخب برای نمایشگاه قرار بگیرند. محدوده قضاوت داوران نیز تنها به آثار ارسالی معطوف می شود
احمد آقاقلی‌زاده بیان کرد: آثار این نمایشگاه از 28 آذر تا 9 دی ماه سال جاری در خانه هنرمندان ایران و نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری به نمایش در خواهند آمد.
دبیر پنجمین سوگواره پوسترهای عاشورایی گفت: نسبت به دوره های گذشته تغییر چندانی را در آثار ارسالی شاهد نیستیم و این سکون در تمام نمایشگاه های دیگر گرافیکی نیز مشهود است. گرافیک ایران بعد از مرحله رشد سریع، در یک افق حرکت می کند و استعداد و خلاقیت جدیدی به آن اضافه نشده است.
وی خاطرنشان کرد: در بخش عمومی، حضرت زینب (س) و بخش کتیبه نگاری نیز داوری ها انجام شده که در روز افتتاحیه نمایشگاه در 28 آذرماه توسط دبیرخانه سوگواره اعلام خواهد شد.
خبرنگار: نسیم عارفی

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۲۱ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: