با همت شورای ملی زیتون
اولین همایش ملی زیتون برگزار می‌شود


اولین همایش ملی زیتون جهت بررسی مشکلات و ارایه راهکارهای مناسب و به منظور رفع تنگناهای موجود در روزهای 21 لغایت 23 دی‌ماه سال جاری برگزار می شود
اخبار چاپ : اولین همایش ملی زیتون جهت بررسی مشکلات و ارایه راهکارهای مناسب و به منظور رفع تنگناهای موجود در روزهای 21 لغایت 23 دی‌ماه سال جاری توسط شورای ملی زیتون و با مشارکت اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن ایران و تهران و وزارتخانه های تعاون، کارو امور اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پژوهشگاه استاندارد، پژوهشگاه ژنتیک و سایر نهادهای ذیربط برگزار می‌شود.
از جمله اهداف و محورهای مصوب این همایش معرفی زیتون به عنوان محصولی استراتژیک در حفظ منابع پایه کشوری و یکی از عوامل مهم در تامین سلامت جامعه و درمان بیماری‌های قلب و عروق و دیابت و سرطان است.
ضمن اینکه بررسی مشکلات فعلی زیتون کاری در کشور و ارائه راه‌حل‌های مناسب به منظور برون‌رفت از وضعیت موجود ارتقاء دانش، مهارت و آگاهی بهره‌برداران زیتون و ایجاد فضای مناسب برای همکاری بین تولیدکنندگان زیتون، ایجاد انگیزش برای معرفی پذیرش نوآوری دانش فنی زیتون ، تدوین سیاست‌ها و برنامه جامعه توسعه زیتون نیز در این همایش مدنظر قرار دارد.
در این همایش شورای ملی زیتون به دنبال آن است تا با توجه به نقش ارزنده روغن زیتون در بهداشت و سلامت جامعه و روند رو به رشد سطح زیر کشت آن در کشور و همچنین تاکید مسئولان در جهت توسعه کشت زیتون و ورود فرآورده‌های آن به سبد جیره غذایی خانواده نسبت به بررسی مشکلات و راه حل‌های تولید، تجارت، صنعت و مصرف زیتون در قالب نشست‌های علمی، ارائه مقاله و ایراد سخنرانی اقدام کند.
"همایش ملی زیتون" فرصت مناسبی خواهد بود برای ارایه نظرات مسئولین، صاحب‌نظران، تولیدکنندگان، بازرگانان تا با توجه به ارزآوری و درآمد‌زا بودن زیتون برای کشور در ایجاد اشتغال و ارتباطات علمی و بین‌المللی زمینه صدور فنی و دانش زیتون فراهم شود.
در این همایش تلاش خواهد شد تا با حضور مسوولین و دست‌اندرکاران زیتون راهکارهای مناسب جهت رفع موانع موجود اتحاذ شود و از فرصت‌های پیش‌رو در کشور بهره‌برداری لازم به عمل آید.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۲۱ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: