در کتابخانه ملی برگزار می‌شود:
نشست خبری "موزه دستاوردهای علمی دانشمندان تمدن ایران و اسلام "


نشست خبری "موزه دستاوردهای علمی دانشمندان تمدن ایران و اسلام " سه شنبه 16 آذر 1389 و در محل كتابخانه ملی برگزار می شود .

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و كتابخانه ملی اولین نشست خبری "موزه دستاوردهای علمی دانشمندان تمدن ایران و اسلام " سه شنبه 16 آذر 1389 و در محل كتابخانه ملی برگزار می شود .
در این نشست آقایان دكتر علی اكبر ولایتی مشاور محترم مقام معظم رهبری و رئیس كمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی، علی اكبر اشعری مشاور فرهنگی رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی و دكتر رحیمی سرپرست موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران به تشریح اهداف ، برنامه ها و عملكرد این موزه خواهند پرداخت.
این موزه که نخستین تلاش مشترک سازمان اسناد و کتابخانه ملی، موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و کمیته تاریخ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای معرفی پیشینه علم و فناوری در ایران است، 30 آبان سال جاری توسط دكتر محمود احمدی نژاد ریاست محترم جمهور افتتاح شد.
در این موزه حدود 40 اثر از آثار علمی دانشمندان مسلمان ایرانی نظیر ابن سینا، عرضی دمشقی، ابوبکر کرجی، بنوموسی و خازنی در دو حوزه مکانیک و نجوم بازآفرینی شده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۱۶ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: