در پنجمین کنفرانس بین المللی برند بررسی شد:
اصلاحات کلان اقتصادی و برند‌سازی در ایران


پنجمین كنفرانس بین‌المللی برند با محوریت اصلی برند‌سازی و مدیریت برند پس از هدفمند‌سازی یارانه‌ها در ایران روز پنجشنبه در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد
به گزارش اخبار چاپ در قسمت اول کنفرانس میزگردی با حضور دکتر میر احمد امیر‌شاهی، دکتر احمد روستا، دکتر کامبیز حیدرزاده، دکتر محمود محمدیان، مهرداد جلالی پور(نماینده سازمان توسعه تجارت ایران)، احمد پورفلاح(نماینده اتاق بازرگانی ایران) و پیروز ملک‌زاده دبیر کنفرانس برگزار شد، که در این میزگرد شرکت‌کنندگان موضوع برند‌سازی پس از هدفمند‌شدن توزیع یارانه‌ها و اصلاحات کلان اقتصادی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
در این میزگرد دکتر میر احمد امیرشاهی با اشاره به هدفمندی یارنه‌ها اظهار داشت:موضوع هدفمندی یارانه‌ها نیاز اصلی جامعه می‌باشد و به این طرح نیاز مبرم داریم ، به همین دلیل در دی‌ماه گذشته این قانون به تصویب رسید و تصمیم بر این شد تا درآمدهای پنهان و آشكار حذف و باز تولید شود. در این قانون یارانه‌های مربوط به حامل‌های انرژی بیشترین نقش را خواهد داشت و دولت مكلف شده كه به ترتیب قیمت انرژی را به طریقی بالا ببرد كه قیمت آن كمتر از 90 درصد نرخ خلیج فارس نشود.
پیروز ملك‌زاده دبیر كنفرانس بین المللی برند ، نیز با اشاره به بحث هدفمندی یارانه‌ها گفت:‌ بحث هدفمند كردن یارانه‌ها معادل یك تورم اقتصادی ساده نیست و به همین دلیل تاثیر یكسانی را نیز در صنایع مختلف ایجاد نخواهد کرد. به همین منظور نباید این قانون را در تمامی صنایع به شکل واحدی به کار برد.
در سخنرانی دیوید آكر، پدر علم برندسازی که از طریق ویدئو کنفرانس پخش ‌شد به‌ اهمیت برند اشاره و تاکید کرد: اهمیت برند تا آنجا ارزش پیدا می‌کند که از طریق آن می‌توانیم به پویایی و حرکت برسیم .
دیوید آكر اولین نظریه پرداز ارزیابی برند ادامه داد:باید به هدفمند شدن یارانه ها به عنوان فرصت نگاه کرد زیرا نهایتاً به سود شرکت‌های ایرانی خواهد بود.
وی افزود: از تهدیدهای موجود در برند می‌توان به این موضوع اشاره كرد که از طریق از دست‌دادن انرژی و توان لازم، ارتباط را از دست می‌دهیم. در حال حاضر اعتماد، كیفیت و آگاهی کاهش یافته زیرا برندهای زیادی وجود دارد، بازار اشباع شده و برندها نوعی سقوط را تجربه می‌كنند. اما منظور از انرژی چیست؟ برندهایی كه درگیر و جالب بوده، نوآوری داشته، پویایی خود را حفظ کرده و وارد زندگی افراد می‌شوند تا به تجربه مشتریان اهمیت بدهند. دارای انرژی مدنظر ما هستند.
وی به راهکار تبلیغاتی یک شرکت لوازم آرایشی اشاره کرد و گفت: AVOL شركت لوازم آرایشی است كه در سال 1992 مبارزه با سرطان سینه را مطرح كرد و 640 میلیون دلار پول برای مبارزه با این بیماری جمع كرد و با این روش انرژی بسیار زیادی برای AVOL به دست آمد
پدر علم برندسازی تاكید كرد:‌ اولین چیزی كه مهم است این است كه ایده‌ها را از همه جا جمع كنید؛ دیده شدن متقاضی؛طراحی مناسب، در نظر گرفتن. زمان‌بندی و... باید در کنار ه. برندهایی كه نمونه هستند نماینده یك مقوله هستند. باید مقوله را بازاریابی كنید. نه برند را. برای مورد اعتماد واقع شدن اورجینال باشید و تعهد در كار را فراموش نكنید.
پدر علم برندسازی تاكید كرد:‌سعی در ایجاد فضای رقابتی باعث پیشرفت می‌شود و ایجاد موانع و سد در مقابل رقبا بهترین رویکرد به منظور رشد و پیشرفت می‌باشد. یكی از راه‌هایی كه باعث می‌شود مانع بوجود آید این است كه همیشه نوآوری داشته باشید. و سعی كنید ورای مزایای موجود در بازار باشید. می‌توانید نوعی جنبه‌های اجتماعی را مانند محیط زیست را وارد برند كنید.
در ادامه کنفرانس پروفسور اریک یواخیمز تالر موسس شرکت معتبر ویوالدی و نویسنده کتاب "رهبری برند" با تقسیم بندی عرصه کسب و کار به سه منطقه سبز، قرمز و زرد مانند چراغ راهنمایی و رانندگی به بیان مثال هایی درباره برند‌های معتبر دنیا مانند نستله پرداخت و گفت: شرکت نستله حتی در شرایط نا مناسب اقتصادی توانست با نوآوری هایی که انجام داد سوددهی خود را 30 درصد افزایش دهد
وی افزود: باید دانست شرکت نستله توانست با کارهای کوچک نوآوری‌های بزرگ انجام دهد این راهکار اصلی شرکت‌های تجاری است که باید کمک کنند افراد زندگی‌شان را بکنند نه اینکه سریعتر و ارزانتر محصول را بسازیم، در همین راستا باید از هرموضوع کوچکی استفاده کنیم .
اریک یواخیمز تالر تاکید کرد:اگر می خواهید تحولات اقتصادی را پشت سر بگذارید و برندی بسازید باید به خواسته های مصرف‌کننده توجه کنید اما همچنین باید توجه داشت در زمان اصلاحات اقتصادی تجربه کردن و نوآوری کردن بسیار می‌تواند خطرناک باشد و از مشتریان می‌توان سوال های زیادی کرد که بفهمیم درست رفتار کرده ایم یا نه و این سوال مهم است که احتمال اینکه شما این برند را به دیگران پیشنهاد بدهید چقدر است؟ و می توان در این میان ارزیابی از صفر تا 100 در این باره داشت و می توان نتیجه گرفت افرادی که مارا تشویق می کنند نسبت به کسانی که این کار را نمی کنند چقدر است.
وی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در ایران گفت:در دوره اصلاحات اقتصادی باید راهکارهای بسیار ساده ای داشته باشیم و باید در زمینه های زیر به توجیه مشتریان بپردازیم:
اول اینکه وجه تمایز برند چیست؟و دومین مسئله این است که نوآوری های برند چیست؟
در ادامه کنفرانس پروفسور گراهام هیلز که از لندن و به صورت ویدئو کنفرانس در این همایش سخنرانی می کرد اظهار داشت: باید بتوانیم برند خود را از رقبا متمایز کنیم. وی افزود:یک بیزینس باید در مقابل سهام داران، مشتریان، تامین کنندگان مواد اولیه، و کارمندان مسئول باشد و برای تک تک آن ها باید پیام های متفاوتی بفرستد و این درک را باید بوجود آورد که یک بیزینس چه می خواهد.
هیلز خاطرنشان کرد:برای تجزیه و تحلیل برندها باید اول به سود مالی شرکت نگاه کنیم سپس سود خالص شرکت را در نظر بیاوریم و بعد از کسر مالیات و اضافه کردن سود بهره می توان به تجزیه و تحلیل برند پرداخت.
وی تاکید کرد:اگر به وضعیت ایران و یارانه های پرداختی نگاه کنیم می بینیم که یارانه ها تاثیر منفی بر عملکرد برند ها دارند و نقش برند و قدرت آن را تحت تاثیر قرار می دهند که اگر برداشته شوند اهمیت برند برای سازمان ها بیشتر خواهد شد. هیلز با ارائه چند راهکار درباره حفاظت و تمرکز روی برند ادامه داد: اولین نکته این است که ایده پشت برند واضح است یا نه و دومین مسئله تعهد شرکت به برند خود است وی افزود: اینکه برند چقدر برای تغییرات در بازار آماده است، تمایز برند ،ثبات یا یک نواختی برند، اینکه چقدر قابل مشاهده است و آیا مصرف کنندگان برند را به راحتی درک می کنند یا نه از عواملی است که می توان به برند مزبور نمره داد.
سخنران بعدی کنفرانس نیز پروفسور اد‌لبار بود که از آمریکا و از طریق ویدئو کنفرانس در همایش شرکت کرد وی با بیان اینکه باید دید وقتی یارانه ها برداشته می‌شود چگونه می‌توان یک تولید کننده ارزان قیمت بود تاکید کرد باید از طریق ایجاد تمایز و نوآوری اقدام به این کار کرد و باید بدانید که با برداشتن یارانه ها نوعی آشفتگی اقتصادی را در پیش خواهید داشت اما شما پیشرفت های زیادی داشته اید که امیدوارم ادامه پیدا کند.
در مراسم اختتامیه کنفرانس از برخی فعالان بازار برند مانند مدیر عامل شرکت چرم مشهد ونیز مدیر عامل شرکت صداقت پیشه فارس تجلیل و قدردانی شد


منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۱۴ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: