مرکز بین‌المللی چاپ و نشر قرآن کریم، میزبان سمینار پرینت پروموشن است
دومین دوره سمینار آموزشی پرینت پروموشن با کیفیت برتر برگزار شده است


دومین دوره سمینار پرینت پروموشن از نهم آذرماه سال جاری در چاپخانه آستان قدس رضوی، در حال برگزاری است. در این سمینار سه روزه آموزشی که توسط انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ و با همکاری سازمان چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی (به‌نشر)، اتحادیه چاپخانه‌داران مشهد مقدس و شرکت CTP در حال برگزاری است، اساتید برجسته مؤسسه آموزشی پرینت پروموشن آلمان حضور دارند.

اخبار چاپ: دومین دوره سمینار پرینت پروموشن از نهم آذرماه سال جاری در چاپخانه آستان قدس رضوی، در حال برگزاری است. در این سمینار سه روزه آموزشی که توسط انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ و با همکاری سازمان چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی (به‌نشر)، اتحادیه چاپخانه‌داران مشهد مقدس و شرکت CTP در حال برگزاری است، اساتید برجسته مؤسسه آموزشی پرینت پروموشن آلمان حضور دارند.
انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ در راستای اهداف خود و تبیین راهکارهای اجرایی دستیابی به اهداف مذکور، برگزاری دوره‌های آموزشی مؤثر، کارآمد، کاربردی و تخصصی را به صورت جدی در دستور کاری خود قرار داده است. از این رو، نخستین دوره سمینار آموزشی پرینت پروموشن را در تیرماه سال جاری، با همکاری شرکت سهامی چاپ افست تهران برگزار نمود. در نخستین دوره نیز اساتید مؤسسه پرینت پروموشن حضور یافته بودند.
از آن‌جا که انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ کلیه فعالیت‌های خود را براساس برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین‌شده و محورهایی مشخص به انجام می‌رساند، در نخستین دوره این سمینارهای آموزشی، از اساتید، مدرسین، معلمین و چهره‌های دانشگاهی صنعت چاپ کشور دعوت به عمل آورد. چرا که ارتقای سطح کیفی محصولات چاپی و به طور کلی توسعه و پیشرفت صنعت چاپ کشور در گرو وجود اساتیدی ارزنده، کارآمد و به‌روز است. لذا در نخستین سمینار آموزشی پرینت پروموشن، اساتید، مدرسین و معلمین صنعت چاپ در ایران حضور یافتند.
برگزاری سمینارهای آموزشی مذکور در قالب دستیابی به مواد تفاهم‌نامه‌ی مشترک انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ و مؤسسه آموزشی پرینت پروموشن صورت می‌گیرد. براساس مفاد این تفاهم‌نامه، طرف آلمانی ـ مؤسسه پرینت پروموشن ـ موظف شده است، نسبت به برگزاری سه دوره سمینار آموزشی در ایران و آلمان ـ دو دوره در ایران و دوره نهایی در کشور آلمان ـ اقدامات لازم را انجام دهد.
پس از برگزاری دو دوره سمینار آموزشی در ایران ـ تهران و مشهد ـ دانشجویان نخبه و البته آشنا با زبان انگلیسی جهت گذراندن دوره‌ای یک ماهه در کشور آلمان انتخاب شده و به این کشور اعزام می‌شوند.
گفتنی است در هر دوره این سمینار، اساتید یکسانی حضور یافته و منطبق بر یک سیلابس درسی واحد، تدریس می‌نمایند. توماس شوبرت ـ در بخش پیش از چاپ ـ و یورگن سیدل ـ در بخش چاپ ـ اساتید آلمانی هستند که برای دومین نوبت در سال جاری به کشور ایران عزیمت کرده‌اند.
در دومین سمینار آموزشی پرینت پروموشن که هم‌اکنون در حال برگزاری است، 26 دانشجو به منظور دانش‌افزایی و ارتقای سطح علمی و جایگاه تخصصی خود حضور یافته‌اند.دومین دوره سمینار آموزشی پرینت پروموشن تا یازدهم آذرماه ادامه یافته و در پایان دوره به کلیه دانشجویان حاضر در کلاس‌ها و کارگاه‌ها، گواهینامه‌ی پایان دوره توسط مؤسسه آموزشی پرینت پروموشن اعطا می‌شود.
لازم به ذکر است در این دوره، راجر اشتارکه معاون مدیرعامل مؤسسه پرینت پروموشن، توماس شوبرت و یورگن سیدل را همراهی می‌کند. در نخستین سمینار آموزشی پرینت پروموشن، هرینگ ـ مدیرعامل مؤسسه پرینت پروموشن و رئیس اتحادیه سازندگان ماشین‌آلات صنعت چاپ در آلمان ـ اساتید حاضر در سمینار را همراهی می‌کرد. در این دروه، راجر اشتارکه جانشین هرینگ شده است.
به گواه عوامل اجرایی و برگزارکننده هر دو سمینار پرینت پروموشن، دومین دوره از کیفیت و قابلیت‌های بالاتری نسبت به نخستین دوره برخوردار است. در این دوره، دانشجویان، از حضور در کلاس‌ها و کارگاه‌های این دوره اعلام رضایت نموده و نسبت به مواد درسی علاقه فراوانی نشان می‌دهند.
آخرین کلاس و کارگاه این سمینار آموزشی، پنج‌شنبه یازدهم آذر ماه برگزار خواهد شد. همان‌گونه که پیشتر نیز اشاره شد در روز پایان و مراسم اختتامیه، کلیه دانشجویان حاضر در سمینار گواهینامه پایان دوره با مهر و امضاء مؤسسه پرینت پروموشن دریافت می‌کنند.
در پایان یادآوری می‌گردد که انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ در نظر دارد کلیه برنامه‌های اجرایی خود را در سه محور تعیین‌شده آموزش، پژوهش و اطلاع‌رسانی، به صورت مدرن، خلاقانه و نوآورانه، منطبق بر معیارها و شاخص‌ها و استانداردهای معتبر بین‌المللی و برای نخستین نوبت در ایران برگزار نماید.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۱۱ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: