فاینشنال تایمز اعلام کرد:
بحران اقتصادی ،فاصله میان برند‌های برتر و معمولی را کاهش داد


فاینشنال تایمز:بحران اقتصادی اخیر موجب شد تا بسیاری از برند‌های معمولی انگیزه لازم برای جذب مشتریان بیشتر را به دست آورند

اخبار چاپ : به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت FinancialTimes ،پیش از این همواره یک مرز دست نیافتنی میان برند های برتر و برند‌های معمولی احساس می‌شد، اما بحران اقتصادی اخیر موجب شد تا بسیاری از برند‌های معمولی انگیزه لازم برای جذب مشتریان بیشتر را به دست آورند. برای مثال سوپر مارکت بزرگ " Waitrose " سال گذشته تخفیفی واقعی برای اجناس خود در نظر گرفت. این کار در جهت کمک به مشتریانی صورت گرفت که اندکی در مضیقه بودند
به همین ترتیب هم اکنون تخفیف های ارائه شده از سوی برند‌های معمولی آن ها را در رقابت با دیگر برندهای مشابه و جلب اعتماد مصرف کنندگانی که به دنبال کالاهای نصف قیمت هستند، موفق کرده است
در حال حاضر تمام برند‌های موجود تلاش می‌کنند تا از این تغییر در خواسته‌های مشتری استفاده کنند. برای این کار روشهای مختلفی وجود دارد. یکی از این راه ها فروش یک کالای درجه یک با قیمت مناسب است. شرکت شکلات با برند " Hotel Chocolat " در تلاش است تا با فروش محصولات خود در مغازه‌ها و افزایش مشتریان خود به این هدف دست یابد
این شرکت در نظر دارد با کنار گذاشتن موسسه " grande luxe " که دیگر برند های بزرگ شکلات سازی سهام آن را خریده بودند، بتواند از القای نوعی حس غرور و بزرگی به مشتریان معمولی کم کرده و با کاهش قیمت های نجومی خود تمایل تمام اقشار جامعه از فقیر تا غنی را به خرید تولیدات این شرکت افزایش بدهد. به گفته " Angus Thirwell " مدیر عامل شرکت " Hotel Chocolat " کارمندان این کمپانی با اطلاعات زیاد خود در زمینه انواع شکلات در جذب مشتریان جدید بسیار موفق عمل کرده‌اند.
این شرکت از طریق کانال های مخصوص به خود اقدام به ایجاد یک محیط مناسب برای توسعه کار کرده است. این شرکت فقط یک شریک دارد. فروشگاه زنجیره‌ای " John Lewis " در مشارکت با این کمپانی افکار مشابهی در رابطه با تجارب مشتری داری و رعایت اصول اخلاقی در این کار دارد.
به هر حال تلاش برای جلب توجه عموم مردم به وسیله یک محصول درجه یک گاهی اوقات یک تجارت پر خطر به شمار می‌آید. دستیابی به عده بیشتری از مشتریان برای برند های مختلف جذاب است اما این خطر وجود دارد که با این کار شما مجبور شوید ارزش و کیفیت محصول خود را پایین بیاورید.
افزایش حضور در بازارهای جدید هرگز نباید هزینه‌ای اضافی برای برند ایجاد کند. رشد و توسعه یک برند باید با توانمند کردن آن و نه فقط با حرکت به سوی کسب سود‌های کلان تازه صورت بگیرد
در حالی که تحلیلگران شرکت ها برای ارائه بی‌دغدغه کالا در مغازه های لوکس فروشی و عمده فروشی ها کانال های توزیع خود را گسترش می‌دهند، برند های عمده فروش لوازم آرایش مانند " Baylis & Harding " که محصولات خود را در فروشگاه های بزرگی نظیر " Tesco " و " Superdrug " عرضه می‌کنند احساس بسیار خوبی از انجام این کار داشته و اغلب با برندهای رقیب گرانتری مانند " Molton Brown " مقایسه می‌شوند.
بحران اقتصادی بسیاری از مشتریان کالاهای درجه یک را به دست کم گرفتن اجناس ارزانتر تحریک کرده است. مردم کمتر به سوی خرید کالاهای لوکس تمایل پیدا می‌کنند اما هیچ کس نمی‌خواهد که دوستانش به خانه او آمده و ببینند که جنس های درجه یک دیگر کمتر در آنجا دیده می‌شوند.
بسته بندی هایی که پر هزینه به نظر می‌رسند اجناس را گرانتر از آن چیزی که هستند نشان می‌دهند. به هر حال تلاش برای حضور گسترده در بازارهای مختلف برای تمام انواع کالاها مفید واقع نمی‌شود. فروش اجناس لوکس به معنای واقعی اغلب با کمبود یک جنس و اطلاعات مردم درباره کیفیت آن در ارتباط است.
موفقیت حضور شعبات مختلف یک برند در بازار های مختلف همچنین بستگی به نقشی دارد که این برند در زندگی مصرف کننده بازی می‌کند. علی رغم نیاز روزمره به بعضی از اجناس برخی دیگر فقط در شرایط خاص به کار می‌آیند.
شرایط جدید اقتصادی امکاناتی را برای حضور هر چه بیشتر برندها در بازار های فروش اجناس درجه یک و معمولی به طور همزمان فراهم کرده است. تحلیل گران بازار معتقد هستند که توانایی افزایش امکان دسترسی به محصولات هم از لحاظ قیمت و هم از نظر کیفیت امکان ورود به یک بازار جدید را به وجود می‌آورد.
در شرایطی که هم اکنون تمایل مشتریان اجناس درجه یک به پرداخت هزینه‌ای پایین تر بیشتر شده است، فعالان بازار باید برای حل چالش حضور همزمان هم در بازار اجناس اعلا و معمولی به فکر چاره باشند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۹ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: