عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:
تحول در بسته بندی زعفران مهمترین راهکار صادرات به جهان


نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تحول در بسته بندی زعفران را مهمترین راهکار صادرات این محصول به جهان عنوان کرد.

 به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایرنا محمدرضا حاج اصغری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با اتکا به فناوری های نوین و توجه به تحقیقات در مراحل کاشت، داشت و برداشت و توجه به دانش بومی می تواند در افزایش تولید زعفران و به تبع آن افزایش صادرات این محصول موثر باشد.
وی با بیان اینکه تنها راهکار افزایش توان رقابتی در جهان تغییر استراتژی در عرضه زعفران است، گفت: توجه به مسایل فنی و تغییر روش کاشت سنتی به روش های علمی در این زمینه مهم می باشد.
حاج اصغری اظهارکرد: می توان با استفاده از این روش ها تولید را افزایش و قیمت زعفران را ارزان تر کرد.
وی، تحول در بسته‌بندی و ارایه زیباتر زعفران را از مهمترین راهکار صادرات این محصول به کشورهای جهان عنوان کرد.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد تحول در نوع بسته بندی و ارایه زیباتر زعفران در افزایش صادرات این محصول به سایر کشورها می تواند نقشی کلیدی ایفا کند.
ایران به طور حتم بزرگترین تولیدکننده زعفران جهان است و به دلیل دارا بودن تنوع آب و هوایی، بسیاری از محصولات باغی و زراعی آن از جمله زعفران، دارای کیفیت عالی می باشد.
طی ده سال اخیر میزان تولید زعفران ایران رشد قابل توجهی داشته که بخش گسترده ای از این تولیدات صادر می شود.
ایران با برخورداری از 41 هزار هکتار اراضی سطح زیر کشت و تولید سالیانه 150 تا 170 تن زعفران، اولین و بزرگترین تولیدکننده زعفران در جهان می باشد که 85 درصد تولید جهانی را به خود اختصاص داده است.
هر چند ایران به 43 کشور جهان زعفران صادر می کند، اما این میزان صادرات نسبت به میزان تولیدات با اسپانیا، امارات و ایتالیا قابل مقایسه نیست.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۷ آذر


negar

سلام باتشکراگه میشه مطلبتون رو واضح تروکامل تربگید.چراصنایع بسته بندی ماهنوزناقصه





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: