با حجم 4 میلیارد یورویی صادرات ماشین آلات بسته بندی در سال 2009:
آلمان ها همچنان پیشتازند


در سال 2009 کشور آلمان توانست با حجم صادراتی معادل 4 میلیارد یورو یعنی 25 درصد کمتر از حجم سال پیش از آن به 34 درصد از صادرات کل ماشین های بسته بندی در جهان دست یابد.اما با این حال همچنان به عنوان صدرنشین فهرست پنج کشور پیشرو در زمینه صادرات ماشین آلات بسته بندی مقام خود را حفظ کرده است.

اخبار چاپ: صنعت غذا و نوشابه یکی از بخش های توانمند اقتصادی در سطح جهان است که سرمایه های کلانی را جذب خود می کند و با سهمی 60 درصدی یکی از بزرگترین مشتریان ماشین آلات بسته بندی به شمار می رود.
حجم تجارت جهانی ماشین آلات بسته بندی در سال 2008 به 6/14 میلیارد یورو رسیده است و با وجود افت تقاضای بازار در سال 2009 انتظار می رود در سال 2010 تقاضا برای تولیدات این صنعت مجدداً افزایش یابد.
آلمان در 15 بازار از 20 بازار صادراتی موجود برای ماشین آلات بسته بندی تامین کننده اصلی است.همچنین باید گفت که اروپا همچنان منطقه اصلی فروش ماشین آلات بسته بندی تولید شده در آلمان است و سهم صادرات این کشور به اروپای غربی در سال 2009 بی هیچ تغییری در سطح 34 درصد باقی مانده است. در فاصله سال های 2005 تا 2009 سهم المان از صادرات ماشین آلات بسته بندی به اسیا 22 درصد افزایش یافت و از حدود 32 درصد در سال 2005 به رقمی بیش از 34 درصد در سال 2009 بالغ گردید که آمریکای شمالی نیز با سهمی 11 درصدی رتبه چهارم را در میان مناطق فروش بدست آورده است. اما ایالات متحده و روسیه همچنان مهمترین بازارهای منفرد برای ماشین آلات بسته بندی آلمان هستند و در میان 10 بازار برتر صادرات چین به دنبال ایالات متحده و روسیه در جایگاه سوم قرار می گیرد.
طبق بررسی های انجام شده کاهش تقاضا برای ماشین آلات بسته بندی در سال 2009 صرفاً ناشی از اوضاع اقتصاد جهانی بوده و به هیچ وجه نشانگر اشباع بازار به شمار نمی رود و درست برعکس، تقاضای جهانی برای غذا و نوشابه های بسته بندی شده همچنان به رشد پویای خود ادامه می دهد.
صرفاً به دلیل تغییراتی که در ساختار و ترکیب جمعیتی جوامع در حال رخ دادن است نیز می توان انتظار داشت صنعت بسته بندی رشد کند زیرا تا سال 2050 جمعیت جهان از مرز 9 میلیارد نفر خواهد گذشت یعنی 30 درصد بیش از جمعیت امروز.
نمایشگاه "اینترپک فرآیندها و بسته بندی" از 12 تا 18 ماه می 2011 در شهر دوسلدورف جایگاهی عالی و بی نقص برای خلق ایده های نو و بحث و گفتگو با سازندگان بسته بندی درباره راهکارهای این صنعت خواهد بود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۶ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: