در سومین همایش تجلیل از دانش‌آموجتگان صنعت چاپ رقم خورد :
نکوداشت نیم قرن آموزگاری


سومین همایش دانش‌آموختگان صنعت چاپ ایران به همت دفتر امور چاپ و توسط انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ برگزار گردید.

به گزارش اخبار چاپ مراسم نکوداشت مهندس محمدحسین قاسمی افشار مورخ روز دوشنبه یکم آذرماه سال جاری در فرهنگسرای شفق تهران برگزار شد.
در این همایش برخی از مدیران فعلی و سابق دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اساتید و پیشکسوتان آموزش صنعت چاپ به ایراد سخنرانی پرداختند. جلال ذکایی رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ، یوسف افراش سرپرست دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،'محمدحسین فكری، رئیس مركز شماره پنج دانشگاه جامع علمی كاربردی و محمدحسین قاسمی افشار، پیشكسوت عرصه آموزش در صنعت چاپ در سخنان کوتاهی از مسائل و دغدغه‌های موجود در حوزه‌های آموزشی صنعت چاپ ایران و لزوم توجه ویژه و خاص به این مسئله بسیار مهم گفتند.
از سه سال پیش و با ابتکار دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایش تجلیل از دانش‌آموختگان صنعت چاپ ایران نیز به برنامه‌های جشنواره ملی صنعت چاپ کشور افزوده شده است. به طور معمول در این همایش‌ها به نقاط ضعف، مشکلات و معضلات موجود در امر آموزش، تبیین جایگاه و اهمیت آموزش صنعت چاپ، ارائه راه‌حل‌ها و پیشنهادات اجرایی و... اشاره شده و سخنران، اهم مباحث مطروحه را بر حوزه‌های مذکور متمرکز می‌نمایند. در بخش دیگری از این مراسم که از سال گذشته ـ همزمان با برگزاری دومین همایش تجلیل از دانش‌آموختگان صنعت چاپ ایران ـ به برنامه‌های موجود افزوده شده است، تجلیل از پیشکسوتان تعلیم و آموزش در دستور کار همایش قرار داده شده است. این اقدام با استقبال بسیار وسیعی از سوی بدنه‌ی علمی و دانشگاهی صنعت چاپ کشور همراه شد. در نخستین دوره این مراسم، مهندس بیژن درویش مورد تقدیر و تکریم قرار گرفت.
در ویژه‌برنامه‌های سومین همایش تجلیل از دانش‌آموختگان صنعت چاپ ایران، نوبت به استاد محمدحسین قاسمی افشار رسید. وی که بیش از نیم قرن بزرگ‌ترین سرمایه حیات خویش ـ یعنی سال‌های عمر خود را ـ در خدمت ارتقاء سطح آموزشی صنعت چاپ ایران، سپری کرد، در سومین همایش تجلیل از دانش‌آموختگان صنعت چاپ کشور مورد تقدیر، تکریم و نکوداشت مسئولین بلندرتبه‌ی دولتی، خصوصی و صنفی صنعت چاپ کشور، قرار گرفت.
از آن‌جا که به گفته مهندس قاسمی افشار تکریم و نکوداشت وی، توجه به آموزش و تقدیر از تمامی چهره‌های دانشگاهی و علمی صنعت چاپ را یادآوری کرده و بیش از این‌که به او توجه شود، به موضوع آموزش توجه می‌شود، تعدادی از تشکل‌های صنفی و خصوصی صنعت چاپ کشور نیز با اهداء لوح‌ها، هدایا و تقدیرنامه‌هایی در این مراسم حضور یافتند. چهره‌هایی همچون بیژن بهادری به نمایندگی از هیات مدیره و مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان تهران، رضا رضایی به نمایندگی از اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران، اداره کل برنامه‌ریزی آموزشی و پژوهشی وزارت آموزش و پرورش و جلال ذکایی به نمایندگی از انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ، همراه با یوسف افراش سرپرست دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، لوح‌ها، هدایا و تقدیرنامه‌هایی را به استاد محمدحسین قاسمی افشار اهداء نمودند.
در این مراسم چهره‌های برجسته و معتبری چون بیژن درویش پدر علمی صنعت چاپ ایران، یوسف افراش سرپرست دفتر امور چاپ، جلال ذکایی رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ، بیژن بهادری عضو هیات مدیره اتحادیه و تعاونی لیتوگرافان تهران، رضا رضایی رئیس پیشین اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران، جابریان پیشکسوت صنعت چاپ ایران و... حضور یافته بودند.
درپایان سومین همایش دانش آموختگان صنعت چاپ، همسر و فرزند ارشد مهندس محمدحسین قاسمی افشار نیز در کنار او قرار گرفتند و بدینوسیله از همیاری، همکاری و مساعدت این خانواده فرهنگی هم تقدیر شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۲ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: