به مناسبت جشنواره ملی طلای سرخ:
بسته بندی زعفران در خراسان جنوبی ثبت ملی شد


محمد رضایی از ثبت فرهنگ و فراوری زعفران به مناسبت جشنواره ملی طلای سرخ خبر داد.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از روابط عمومی اداره‌كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی به مناسبت جشنواره ملی طلای سرخ، فرهنگ و فرآوری زعفران به شماره ثبت 56 در فهرست آثار معنوی و ملی كشور ثبت شد.
محمد رضایی سرپرست اداره‌كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: جشنواره زعفران با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، تعدادی از وزرا و مدیر‌كل ثبت آثار معنوی و طبیعی كشور برگزار شد.
وی افزود: جشنواره زعفران به مدت دو روز در شهرستان قاین با همكاری فرمانداری قاین، استانداری خراسان جنوبی، اداره جهاد كشاورزی و اداره‌كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برخی دیگر از ادارات شهرستان قاین برگزار شد، كه ارائه مقاله و عكس در زمینه زعفران از دیگر برنامه‌های آن بود.
سرپرست اداره‌كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینكه همزمان با این جشنواره از كتاب فرهنگ زعفران در خراسان جنوبی نیز رونمایی شد، گفت: این كتاب برای نخستین بار در كشور توسط اداره‌كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی چاپ شده است و كاری گروهی از آقای سید احمد برآبادی، نجیب‌الله رجبی و غلامحسین شعیبی است.
رضایی اضافه كرد: نمایشگاه جانبی جشنواره نیز در قالب 100 غرفه كه 50 غرفه آن مربوط به معرفی صنایع دستی و 50 غرفه نیز از سایر استان‌هاست به مدت هشت روز همزمان با برگزاری جشنواره زعفران، جنب محل برگزاری همایش‌های جشنواره افتتاح شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۳۰ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: