منصور واعظی از سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی خبر داد:
تولید كتاب‌های گویا و بریل


اخبارچاپ: با توجه به اینكه منابع مورد نیاز برای نابینایان بسیار كم است، تولید كتاب‌های گویا و بریل از سیاست‌های این نهاد در سال جاری محسوب می‌شود.

به گزارش اخبارچاپ و به نقل از ستاد خبری هجدهمین هفته كتاب جمهوری اسلامی: منصور واعظی دبیركل نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور در دیدار با اعضای كارگروه تخصصی نابینایان از سیاست‌گذاری این نهاد برای توسعه و تولید منابع بریل و گویا خبر داد.
دبیركل نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور گفت: در این زمینه باید بهترین منابع برای تولید، انتخاب شده و كتاب‌های مورد نیاز و ضروری با توجه به محدودیت منابع و امكانات برای كتابخانه‌های نابینایان کشور به صورت بریل و گویا تهیه شود.
وی تصریح کرد: بهتر است از منابع «كتاب برتر» در انتخاب و تولید منابع بخش نابینایان استفاده شود؛ و افزود: باید به نابینایان از نظر روحی و روانی اهمیت دهیم و نیروی نشاط و خودباوری را در آنها تقویت كنیم و بدانیم كه نقص عضو نباید و نمی‌تواند دخالتی در فعالیت موثر ایشان در جامعه فرهنگی کشور داشته باشد.
دبیركل نهاد كتابخانه‌های عمومی به ضرورت توافق‌هایی بین سازمان بهزیستی و این نهاد اشاره كرد و گفت: در مورد كتاب گویا كه نیاز به دقت و كارشناسی دارد، در حال حاضر نرم افزارهایی وجود دارد كه با آنها می‌توانیم متن‌ها را با گویش‌های مختلف تولید و عرضه کنیم. در این روند مساعدت سازمان بهزیستی نیز از اهمیت شایانی برخوردار است.
منصور واعظی خاطرنشان کرد: کتاب‌های گویا علاوه بر نابینایان، برای سالمندان ، بانوان خانه‌دار، كم‌سوادان و سایر افراد نیز قابل استفاده هستند.
در پایان این جلسه نیز دبیركل نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور با استخدام 6 نفر ار نابینایان با تحصیلات عالیه در این نهاد موافقت كرد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۲۹ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: