معصومه آباد، عضو كمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران:
اسامی پدیدآورندگان منابع مکتوب برای نامگذاری خیابان‌ها


اخبارچاپ: یكی از مهمترین اقدامات شورا شهر تهران، نامگذاری معابر شهر به نام نویسندگان و پدیدآورندگان منابع مکتوب است. این اقدام توجه شهروندان به مطالعه را افزایش می‌دهد.

به گزارش اخبارچاپ و به نقل از ستاد خبری هجدهمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی: معصومه آباد، عضو كمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات فرهنگی كه این شورا برای گسترش كتابخوانی انجام داده است، گفت: یكی از مهمترین اقدامات این شورا نامگذاری معابر شهر به نام نویسندگان و پدیدآورندگان منابع مکتوب است. این اقدام توجه شهروندان به مطالعه را افزایش می‌دهد. این لایحه به كمیسیون رفته و در حال بررسی است.
عضو كمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینكه این لایحه به زودی در صحن مجلس شورای اسلامی شهر تهران مطرح خواهد شد، گفت: این یكی از روش‌هایی است كه می‌توان شهروندان را با فرهنگ مطالعه آشنا، و آنها را به خواندن بیش‌تر تشویق كرد.
دبیر کمیته نامگذاری معابر شورای اسلامی شهر تهران تصریح كرد: نام نویسندگانی كه قرار است از آنها برای نامگذاری معابر استفاده کنیم، هنوز قطعی نیست. با این حال نادر ابراهیمی یكی از نویسندگانی است كه به احتمال زیاد نام او بر یكی از خیابان‌ها یا كوچه‌های شهر تهران به زودی نقش خواهد بست.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۲۹ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: