شرکت های داخلی در نبرد تبلیغاتی با کشورهای خارجی دست تنها مانده اند
از تبلیغات ما تا تبلیغات آنها


شرکت نگین زعفران خراسان مدعی است با پشتوانه تجربه 50 ساله اعضای خود در امر فرآوری،تولید و تجارت زعفران شیک ترین بسته بندی های زعفران را در سرتاسر کشور تولید می کند گفتگوی زیر در باره مسائل مربوط به بسته بندی و برند سازی زعفران انجام شده است.

محمد پور عباس مدیر عامل شرکت نگین زعفران خراسان در گفتگو با اخبار چاپ درباره بسته بندی زعفران در ایران اظهار داشت: بازار بسته بندی زعفران در جهان را کشور اسپانیا از آن خود کرده و بسته بندی ایرانی مورد قبول خریداران خارجی نیست.
وی درباره دلایل این امر تصریح کرد: هیچ شرکتی در داخل کشور توان سرمایه گذاری گسترده در زمینه تبلیغات جهانی زعفران را ندارد و دولت باید دراین باره به تولید کنندگان و صادر کنندگان زعفران و خشکبار کمک نماید.
پورعباس ادامه داد:در یکی از بیلبوردهای واقع در اتوبان های آمریکا تصویر کشاورز ژولیده ای را به نمایش گذاشته اند که در حال تبلیغ پسته ایرانی است و در مقابل خانم زیبایی پسته آمریکایی را تبلیغ می کند، این نشان دهنده عزم رقبا برای تسخیر بازار محصولات ایرانی است که باید توجه داشت شرکت های ایرانی به تنهایی از عهده این نبرد تبلیغاتی برنمی آیند و به حمایت دولت احتیاج دارند.
مدیر عامل شرکت نگین زعفران خراسان خاطر نشان کرد: بااینکه حدود 92 درصد از تولید زعفران جهان را در اختیار داریم 90 درصد آن را به صورت فله صادر می کنیم که یکی از دلایل این مسئله اهمال در زمینه برند سازی است.
پورعباس اضافه کرد: در زمینه برند سازی فعالیتی صورت نگرفته است و تولید کنندگان ما از این مسئله متضرر می شوند، شرکت ها به تنهایی از عهده این مسئله بر نمی آیند و دولت باید تسهیلات لازم را در اختیار آنان قرار دهد برای مثال شرکت نوین زعفران برای مدت دوسال تبلیغات زیادی را در آسیای جنوب شرقی و ژاپن انجام داد اما وزارت بازرگانی حاضر نشد هیچ قسمتی از این هزینه ها را تقبل کند.
مسئولان دولتی تنها به قول دادن بسنده می کنند اما به سبب وجود قوانین دست و پا گیر وقتی وارد گود می شوید می بینید عملا کار چندانی از آنان ساخته نیست.
وی درباره انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان زعفران و خشکبار و برگزاری جشنواره طلای سرخ نیز یادآور شد: اعضای انجمن با هم متحد نیستند و بیشتر دچار درگیری های درون گروهی خودشان هستند درباره جشنواره هم باید بگویم سال گذشته شرکت کردیم اما نتیجه چندانی از شرکت در این جشنواره نگرفتیم و امسال با اینکه دعوت شده بودیم در جشنواره شرکت نکردیم به این دلیل که این جشنواره تفاوتی با مابقی سمینارها و جشنواره هایی که در کشور برگزار می شود ندارد.
پورعباس درباره تولید زعفران در کشور افغانستان گفت: افغانستان سال گذشته 30 تن تولید زعفران داشته که برای کشوری مثل افغانستان که تازه شروع به این کار کرده شروع موفق و چشمگیری محسوب می شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۳۰ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: