فرهنگستان هنر برگزار می كند:
ششمین هم‌اندیشی هنر تطبیقی


اخبارچاپ: معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی دستاوردها و چالش‌های موجود ششمین هم‌اندیشی هنر تطبیقی را به موضوع «آموزش و هنر تطبیقی» اختصاص داده است
اخبارچاپ به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر: فراخوان ششمین هم‌اندیشی هنر تطبیقی «آموزش و هنر تطبیقی»، در این فراخوان آمده است یکی از مهم‌ترین چالش‌های جهانی شدن در مبادلات فرهنگی به ظهور رسید، این مهم با طرح عناوین نو و بی‌سابقه، مطالعات در حوزه علوم انسانی را به طرز چشم‌گیری متحول ساخت، به طوری که به دنبال آن حوزه آموزش نیز شاهد تغییرات بنیادی در زمینه رشته‌ها و آموزش هنر بوده است. این تحولات هرچه بیشتر بر تعامل و تعمق تئوریک به عنوان اصلی اساسی در مطالعات مربوطه تأکید گذاشته است، به طوری که در بطن تمامی سرفصل‌ها و رشته‌های نوظهور دانشگاهی نیز مشهود می‌باشد.
از این رهگذر رویکرد تطبیقی در بنیان پیکره مطالعات دانشگاهی نقشی به‌سزا و راهبردی ایفا نموده است. تا جایی که به تأسیس رشته‌ای مستقل با عنوان «مطالعات تطبیقی هنر» و نیز «هنر تطبیقی» در مراکز معتبر دانشگاهی منتهی شده و به‌طور روز افزونی هم مورد توجه و توفیق بوده است.
با نضج رویکرد اخیر و از آنجا که قریب به دو دهه از ارائه درسی با عنوان هنر تطبیقی در فهرست دروس کارشناسی ارشد پژوهش هنر در دانشگاه‌های ایران نیز می‌گذرد. معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی دستاوردها و چالش‌های موجود ششمین هم‌اندیشی هنر تطبیقی را به موضوع «آموزش و هنر تطبیقی» اختصاص داده است. بر این اساس از پژوهشگران و كارشناسان علاقه‌مند برای همكاری و ارائه مقاله در این هم‌اندیشی دعوت به عمل می‌آید.
محورهای پیشنهادی این هم اندیشی، «پیشینه مطالعات و پژوهش های هنر تطبیقی»؛ «ضرورت و اهداف آموزش هنر تطبیقی»؛ «روش شناسی و رویکردهای آموزش هنر تطبیقی؛ سرفصل‌های هنر تطبیقی»؛ «بررسی و مقایسه وضعیت موجود آموزش هنر تطبیقی در ایران و جهان» است.
رعایت ضوابط زیر برای مقالات ارسالی الزامی است؛ رعایت موازین پژوهشی در تالیف مقاله (چكیده، مقدمه، نتیجه، فهرست منابع) الزامیست؛ مقالات تایپ شده بین 10 الی 15 صفحة 300 كلمه‌ای در اندازه برگه A4در محیط Word تنظیم شود؛ مقالات ارائه شده برای نخستین بار در هم اندیشی ارائه شده باشد. گروه علمی همایش در انتخاب و ویرایش مقاله‌های ارسالی آزاد است.
دبیر علمی این هم‌اندیشی دكتر ناهید عبدی است و زمان برگزاری نیز
اسفندماه سال جاری می باشد. علاقمندان می توانند چكیده مقالات خود را در تاریخ یازدهم دی ماه سال جاری به دبیرخانه این هم اندیشی واقع در تهران- خیابان ولیعصر (عج) تقاطع طالقانی شماره 1552،طبقه ششم،اداره گروههای پژوهشی به صندوق پستی: 1377-13145 و پست الكترونیك: pajoheshnameh@honar.ac.ir ارسال نمایند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۲۵ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: