رئیس سازمان امور مالیاتی در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
هیچ ابهامی در نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده وجود ندارد و برخی تنها بهانه‌جویی می‌كنند


رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به افزایش سالیانه سقف معافیت مالیاتی، گفت: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها سقف معافیت‌های مالیاتی مجدداً افزایش می‌یابدو از نظر ما هیچ ابهامی در نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده وجود ندارد و برخی تنها بهانه‌جویی می‌كنند.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از فارس علی عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی، با اشاره به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: از 12 گروه اصناف كه این دوره مشمول اجرای این قانون شدند، 11 گروه بدون هیچ‌گونه ابهامی قانون را اجرا كردند.
وی افزود: صنف طلافروشان از كمیسیون اقتصادی مجلس تقاضای رفع برخی ابهامات را داشتند كه كمیسیون موضوع را به مركز پژوهش‌های مجلس واگذار كرد.
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: در جلسه‌ای كه در این خصوص برگزار شد مقرر شد فروشندگان بدون كم و كاست قانون را اجرا نمایند.
وی ادامه داد: در مورد سازندگان، بنكداران، عمده‌فروشان هم در جلسه بحث شد و نحوه عملكرد آنها مشخص شد.
عسكری تاكید كرد: از نظر ما هیچ ابهامی در نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده وجود ندارد و برخی تنها بهانه‌جویی می‌كنند.
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: اگر اصناف، قانون را اجرا كنند ما ضرایب را تعدیل خواهیم كرد و در غیر این صورت به صورت توافقی عمل خواهد شد و در روش توافقی، درآمد مبنای عمل نخواهد بود.
وی با بیان اینكه پیش‌بینی در مورد میزان سهم درآمد‌های مالیاتی در بودجه سال 90 نهایی نشده، تصریح كرد: جلساتی با معاونت برنامه‌ریزی رئیس جمهور برگزار شده و به محض اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، پیش‌بینی‌ها آغاز خواهد شد.
عسكری در پاسخ به سؤالی درخصوص تغییرات معافیت مالیاتی پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: آنچه در قانون هدفمندی یارانه‌ها در مورد مالیات تكلیف شده، معافیت پایه حقوق از مالیات است كه پس از اعلام سبد قیمتی هدفمندی یارانه‌ها اعلام خواهد شد.
وی با بیان اینكه تعدیل در پایه معافیت‌های مالیاتی صورت می‌گیرد، افزود: سقف معافیت‌های مالیاتی سالیانه پس از هدفمندی یارانه‌ها علاوه بر افزایش سالیانه، افزایشی مضاعف خواهد داشت.
عسكری درخصوص شیوه انتخاب اصناف برای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: با هماهنگی شورای اصناف كشور برخی از گروه‌ها و اصناف در اولویت قرار گرفته‌اند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۲۴ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: