مدیرکل امور بین الملل و روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی خبر داد:
افتتاح اتاق کره جنوبی در كتابخانه ملی


اخبارچاپ: حامد یاری مدیرکل امور بین الملل و روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشورمان از افتتاح اتاق کره جنوبی در کتابخانه ملی، آذرماه سال جاری خبر داد.

اخبارچاپ: حامد یاری مدیرکل امور بین الملل و روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشورمان از افتتاح اتاق کره جنوبی در کتابخانه ملی، آذرماه سال جاری خبر داد.
حامد یاری با اعلام این خبر افزود: با تحویل آخرین محموله از منابع کتابخانه ی کره ای به کتابخانه ملی که شامل منابع غیر کتابی همچون انواع لوح فشرده چند رسانه ای، پوستر و نقشه است؛ کار آماده سازی اتاق کره در محل تالارهای مطالعه کتابخانه ملی آغاز شده است.
مدیرکل امور بین الملل کتابخانه ملی با اشاره به ملاقات خود با "کیم" رایزن فرهنگی کره جنوبی و اهدا این محموله توسط وی به کتابخانه ملی گفت: در این ملاقات که با حضور نماینده یکی از شرکت های بزرگ کره ای در زمینه فناوری انجام شد مقرر گردید این شرکت با همکاری کتابخانه ملی کره به صورت رایگان برخی از آخرین فناوری ها را در اختیار کتابخانه ملی کشورمان قرار دهد.
وی با اشاره به توافقات انجام شده در جریان رایزنی های اداره کل امور بین الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی و طرف کره ای افزود: امیدواریم با توجه به اینکه کتابخانه های ملی می توانند به محل آشنایی افراد فرهیخته هر کشور با فرهنگ سایر ملل تبدیل شوند به زودی شاهد افتتاح اتاق ایران در کتابخانه ملی کره نیز باشیم .
حامد یاری محموله های پیشین اهدا شده توسط کتابخانه ملی کره جنوبی به کتابخانه ملی کشورمان را شامل انواع کتاب دانست و افزود: در محموله های پیشین بیش از سه هزار جلد کتاب به زبان های فارسی، انگلیسی، کره ای و عربی در حوزههای مختلف از جمله کودک و نوجوان به ارزش بالغ بر 600 میلیون ریال اهدا شده بود.
مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی همچنین به انجام رایزنی ها و آماده سازی منابع مختلف برای راه اندازی اتاق ایران در کتابخانه های ملی کشورهای مختلف اشاره کرد و افزود: با افزایش سطح ارتباطات بین المللی کتابخانه ملی در چند سال گذشته و انعقاد تفاهم نامه های همکاری با کتابخانه های مختلف جهان انواع منابع کتابخانه ای در حوزه های ایران شناسی، اسلام شناسی، شناخت شیعه و پیشرفت های علمی کشورمان در حال آماده سازی برای ارسال به این مراکز است .
حامد یاری افزود: همچنین طی ملاقات دیگری با "هایکو شیانا" رایزن فرهنگی سفارت ژاپن در ایران وی بیش از 50 عنوان کتاب در مورد افسانه ها قدیمی و هنرهای تجسمی کهن مردم ژاپن به زبان انگلیسی را به کتابخانه ملی کشورمان اهدا کرد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۲۳ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: