محمدحسن فکری در گفت و گو با اخبار چاپ :
مدرسان صنعت چاپ را به آلمان می فرستیم


مدیر مرکز علمی کاربردی شماره 5 فرهنگ و هنر گفت: تجربیات کشورهای صاحب صنعت چاپ پیشرفته می تواند زمینه ارتقاء دانش فنی مدرسان ایرانی را فراهم کند.

محمدحسن فکری ضمن اعلام این مطلب از تفاهم نامه های امضاشده میان دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزشگاه پرینت پروموشن (وابسته به اتحادیه صنایع چاپ آلمان) و آموزشگاه فنی حرفه ای BBSدر شهر کوکسهافن آلمان خبر داد وبه اخبار چاپ گفت: طی این تفاهم نامه ها، مدرسان صنعت چاپ ایران می توانند برای گذراندن دوره های آموزشی کوتاه مدت به کشور آلمان سفر کنند تا از تجارب روز صنعت چاپ در غرب بهره مند شوند .
وی درباره چگونگی انتخاب مدرسان ایرانی برای شرکت در این دوره ها گفت: قرار است سمیناری در ایران برگزار شود که پیرو آن افراد را برای شرکت در این دوره ها انتخاب کنیم . فکری درباره زمان برگزاری این سمینار گفت: امیدواریم این سمینار تا پیش از برگزاری جشنواره صنعت چاپ در مهر ماه 88، برگزار شود .
فکری تصریح کرد: تا زمانی که این سمینار برگزار نشود نمی توانیم افراد واجد صلاحیت را انتخاب کنیم. برای اعزام این افراد پارامترهایی وجود دارد که در طول سمینار به آنها خواهیم رسید. دانستن زبان آلمانی یا انگلیسی و مقدمات دانش صنعت چاپ برخی از این پارامترهاست .
وی درباره نقش مرکز علمی کاربردی شماره 5 فرهنگ و هنر در برگزاری این دوره های کوتاه مدت گفت: این مرکز به عنوان بازوی آموزشی دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرا کننده این تفاهم نامه خواهد بود و با برگزاری سمینار مقدماتی، افراد منتخب را به آلمان اعزام خواهد کرد .

فکری در پاسخ به این سوال آیا برای ارتقاء مدارک علمی رشته صنعت چاپ در ایران فکری شده است یا خیر، گفت: در مراحل بررسی اعمال دوره های کارشناسی ارشد در بخشی از زمینه های چاپ هستیم و رایزنی هایی نیز با برخی مراکز آموزشی صنعت چاپ انجام شده است اما به نتیجه رسیدن آن زمان می برد. 

 

 

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ پنج شنبه ۱ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ اول مردادکلیدها : محمدحسن فکری BBS


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: