رئیس ستاد هفته کتاب اعلام كرد:
برپایی نمایشگاه در استان ها در جهت تمركززدایی است


اخبارچاپ: برنامه های هفته كتاب در سال جاری برای اولین بار است که با این گستردگی در استانها برگزار می شود. این برنامه یكی از برنامه های برنامه ریزی شده در جهت تمرگز زدایی است.

اخبارچاپ: بهمن دری رئیس ستاد برگزاری هفته کتاب در سراسر کشور با اشاره به برگزاری زود هنگام هفته کتاب در کشور اظهار داشت: در حقیقت بهار کتاب با افتتاحیه نمایشگاه استانی کتاب در شیراز آغاز شده است.
بهمن دری تصریح كرد: هفته کتاب تنها در تهران برگزار نمی شود؛ این برنامه یکی از اهداف کلان برنامه ریزی شده در ستاد، تمرکز زدایی و انجام برنامه های متنوع به مناسبت این هفته در استانها و شهرستانهای سراسر کشور است.
رئیس ستاد برگزاری هفته کتاب خاطرنشان کرد: برنامه های هفته كتاب در سال جاری برای اولین بار است که با این گستردگی در استانها برگزار می شود. همزمان با تهران در 32 استان کشور با تشکیل ستادهای هفته کتاب برنامه های مختلفی از جمله، تقدیر از پدیدآورندگان و فعالان حوزه نشر و فرهنگ، برپایی نمایشگاه های کتاب در استانها، راه اندازی و گشایش کتابخانه، برپایی نشست های ادبی، فرهنگی، هنری و علمی و اهدای کتاب به مراکز مختلف برنامه ریزی شده است.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر که بیش از 2هزار برنامه متنوع برای استانها پیش بینی کرده ایم که از جمله آنها برگزاری نمایشگاه های کتاب در تمامی استانهای کشور است؛ گفت: همچنین به مناسبت این هفته در استانهای ایلام، اصفهان، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، بوشهر، چهارمحال بختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، خراسان رضوی فارس و قزوین از نویسندگان و ناشران فعال طی مراسمی تجلیل خواهد شد .
وی همچنین با اشاره به مهمترین برنامه های استان سیتان و بلوچستان در این ایام گفت: افتتاح نمایشگاه كتاب در 7 زندان، افتتاح كتابخانه باز بیمارستان پیامبر اعظم، برگزاری نمایشگاه تازه های كتاب در جهاد دانشگاهی این استان از مهمترین برنامه ها به شمار می رود .
رئیس ستاد برگزاری هجدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزاری 700 نمایشگاه كتاب در سطح مدارس قزوین، تجلیل از ناشران مولفین و ناشران كتاب در حوزه دفاع مقدس و اهداء كتب به كتابخانه های قزوین،
دیدار فعالان عرصه كتاب و كتابخوانی در قم با چند تن از آیات عظام و برگزاری همایش علمی كتابداری با عنوان نقش كتابداری در توسعه فرهنگی از مهمترین برنامه های دو استانهای قزوین و قم دانست و اضافه کرد البته در این دو استان ده ها برنامه دیگر نیز پیش بینی شده است .
وی با اشاره به برپائی هفتمین نمایشگاه بزرگ كتاب ناشران ایران در استان کرمان شمالی گفت: اهداء كتاب به ادارات، كتابخانه های عمومی، كانونهای فرهنگی هنری مساجد و برگزاری مسابقات كتابخوانی در شهرستانها برپایی نمایشگاه های كتاب در مساجد، افتتاح نمایشگاه كتاب در كلیه زندانها از مهمترین برنامه های این استان در هفته کتاب است.
بهمن دری در خصوص برنامه های استان کهکیلویه و بویراحمد گفت:
مهمترین برنامه ای كه برای این استان در نظر گرفته شده عبارت است از تجلیل از خادمان نشر ،مولفان و ناشران استان وگردهمایی كتابداران كانونهای فرهنگی هنری مساجد و برپایی نمایشگاه كتاب استان.
وی همچنین در خصوص برنامه های سه استان گیلان گلستان و مازندان گفت: در این سه استان بیش از 350برنامه پیش بینی شده که مهمترین آنها به ترتیب در استان گیلان، برگزاری نمایشگاه كتاب در 16 شهرستان، اهداء كتاب به كتابخانه ها، برگزاری نمایشگاه تازه های كتاب، برگزاری نشست با صاحبان قلم، پذیرش عضویت رایگان در كتابخانه های عمومی استان، اهداء كتاب به كتابخانه ها، مدارس و دانشگاه ها. برنامه های در نظر گرفته شده در استان گلستان نیز، برگزاری جشنواره كتاب و كتابخوانی در مركز استان، برگزاری مسابقه كتاب و كتابخوانی، برگزاری همایش مؤلفان و نوقلمان استان. همچنین برنامه هایی در نظر گرفته شدهبرای استان مازنداران نیز، برگزاری همایش تجلیل از خادمین نشر، اهدای كتاب در سطح مدارس شركت كننده در نمایشگاه، برگزاری مسابقات كتاب و كتابخوانی، رونمائی از كتاب برتر استان، معرفی 20 نفر از خادمان كتاب ، نواختن زنگ كتاب و كتابخوانی در مدارس، معرفی 18 كتابخوان برتر استان و برپائی نمایشگاه كتاب در سراسر استان خواهد بود.
رئیس ستاد برگزاری هفته کتاب در سراسر کشور از برنامه های در نظر گرفته شده برای استان مرکزی و هرمزگان به، برگزاری نمایشگاه كتاب در شهرستانهای تابعه، تجلیل از كتابداران نمونه، اهداء كتاب به مراكز فرهنگی هنری و مدارس، تجهیز كتابخانه های كانونهای فرهنگی هنری مساجد، افتتاح 11 كتابخانه جدید در مساجد سطح استان، برگزاری نمایشگاه تازه های كتاب، تجلیل از ناشرین و مؤلفین و چاپخانه داران، افتتاح كانون مولفان و نویسندگان استان هرمزگان و برگزاری نمایشگاه كتاب در شهرستانهای استان اشاره کرد
بهمن دری در پایان به برنامه های استان البرز اشاره کرد و گفت :بیش از 30 برنامه در این استان تازه تاسیس به مناسب هفته کتاب اجرا خواهد شد که مهمترین آنها برگزاری نمایشگاه كتاب محله ای، نمایشگاه كتاب منطقه ای، نمایشگاه كتاب دانشگاهی، همچنین برگزاری جشن هفته كتاب، اهدای كتاب به كودكان و نوجوانان و برپایی نمایشگاه تازه های كتاب خواهد بود .

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۲۳ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: