رضا رضایی در گفتگو با اخبار چاپ:
تلاش کردیم طراحی بسته بندی ها مطابق با فرهنگ ایرانی باشد


رییس سابق اتحادیه صادر کنندگان معتقد است:در برگزاری اولین دوره جشنواره طراحی و بسته بندی تلاش کردیم طراحی ها مطابق با فرهنگ ایرانی برای کالاهای استراتژیک داخلی انجام بگیرد.

رضا رضایی رییس سابق اتحادیه صادر کنندگان در گفتگو با اخبار چاپ درباره دلایل برگزاری نخستین جشنواره طراحی و بسته بندی که در سال گذشته برگزار شده بود اظهار داشت:بسته بندی های اقلام صادراتی باتوجه به طراح های رایج عمدتا به صورت تقلیدی از روی نمونه های خارجی بود که در این جشنواره ما تلاش کردیم طراحی ها را با توجه ویژه به فرهنگ ایرانی انجام دهیم.
وی با اشاره به بسته بندی های تولید شده توسط کشورهای جنوب شرقی آسیا که با توجه به فرهنگ بومی مردم همان منطقه طراحی می شود تاکید کرد:هدف این جشنواره استفاده از فرهنگ ایرانی در طراحی بسته بندی ها بوده است .
رضایی درباره تجربه های بدست آمده از برگزاری این جشنواره خاطر نشان کرد:نخستین دوره جشنواره با تازگی بسیاری روبروی بود و تجربیات بسیاری را برای اتحادیه صادرکنندگان رقم می زد، در همین راستا بیشترین تلاش خود را در بخش اعتماد سازی برای شرکت کنندگان و طراحان قرار دادیم .
وی افزود:هیاتت داوران بدون هیچ نظری رای خود را به آثار برگزیده اختصاص می داد و به این ترتیب بسیاری ازدانشجویان و ناشناخه های این حوزه شناسایی شدند و در باره بی طرفی هیات داوران هم باید گفت نظر بازدید کنندگان با نظر داوران همخوانی داشت .
رضایی بابیان اینکه طراحی بسته بندی ها می تواند محصولات استراتژیک داخلی را تحت پوشش خود قرار دهد اضافه کرد:محصولاتی مانند پسته،خرما،شکلات و شیرینی را می توان محصولاتی دانست که نیاز به طراحی های داخلی دارند.
برای مثال زمانیکه هزاران تن خرما در ایران تولید می شود اگر بتوانیم به صورت جدا نیز از محصول صادراتی بهره ببریم بسیاری از مشکلاتمان کم می شود در همین مثال اگر هسته های خرما جداشود و خرما را بسته بندی کنیم در آن صورت می توان هسته های را به عنوان خوراک دام و طیور فراوریاستفاده نموده و از هدر رفتن مقدار زیادی هسته خرما جلوگیری کرد.

وی درباره بسته بندی محصول زعفران نیز یادآور شد:زعفران صادراتی به اروپا مصرف خانگی ندارد که بخواهیم آن را بسته بندی کنیم و زعفران عمدتا برای مصارف کارخانه ای و صنعتی خریداری می شود که البته در سال های اخیر در کشورهای حوزه خلیج فارس مصارف خانگی آن نیز رواج پیداکرده است و معتقدم باید بر روی بسته بندی زعفران فعالیت بیشتری صورت بگیرد.
رضایی درباره برگزاری دومین دوره جشنواره بسته بندی تاکید کرد:در حال حاضر اعتماد شرکت کنندگان در جشنواره جلب شده است و در سال جاری نیز این احتمال وجود دارد که اتحادیه صنایع غذایی نیز برای برگزاری جشواره با سازمان توسعه تجارت همکاری کند و وزارت ارشاد نیز در این زمینه قول همکاری داده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۲۲ آبان


مهدي .ك

مگر اتحاديه صادركنندگان رييس جديد ندارد، چرا ايشان از برنامه‌هاي آتي سخني به ميان نمي‌آورند. تا كي بايد به فرمايشات نفرات گذشته كه تاريخ مصرفشان گذشته است گوش دهيم. همه مصاحبه‌هاي بي‌نتيجه ايشان به خاطر ولع مصاحبه‌اي است كه دارند. لطفا از جوانان به صحنه آمده گزارش تهيه كنيد. شايد آقايان مجال دهند ايشان هم سخني بگويند.





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: