به همت اتاق بازرگانی ایران صورت گرفت
آشنایی با اینترپک 2011


همایش آشنایی با نمایشگاه بین‌المللی اینترپک 2011 (interpack 2011)، با همکاری اتاق بازرگانی ایران و آلمان و شرکت نمایشگاهی دوسلدورف آلمان در هتل پارسیان اوین تهران برگزار شد.

اخبار چاپ: همایش آشنایی با نمایشگاه بین‌المللی اینترپک 2011 (interpack 2011)، با همکاری اتاق بازرگانی ایران و آلمان و شرکت نمایشگاهی دوسلدورف آلمان در هتل پارسیان اوین تهران برگزار شد. در این همایش که به تاریخ چهارشنبه 19 آبان ماه سال جاری برگزار شد، تعداد کثیری از فعالان صنعت بسته‌بندی کشور، بخصوص سازندگان و تولیدکنندگان ماشین‌آلات صنعت بسته‌بندی حضور داشتند.
نیلوفر پنکار، توماس دُزه، رالف هنزل و رضا نورایی سخنرانان همایش آشنایی با اینترپک 2011 (interpack 2011) بودند. نیلوفر پنکار به نمایندگی از اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، توماس دُزه به نمایندگی از شرکت نمایشگاهی دوسلدورف و مدیر امور مشتریان نمایشگاه اینترپک و دکتر رالف هنزل به نمایندگی از انجمن سازندگان ماشین‌آلات بسته‌بندی آلمان و عضو شورای مشاوران نمایشگاه اینترپک و رضا نورایی به عنوان صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه صنعت بسته‌بندی و کارشناس این صنعت، به ایراد سخنانی پرداختند.
هدف اصلی برگزاری این همایش، معرفی نمایشگاه اینترپک 2011 (interpack 2011) عنوان شده بود. این نمایشگاه از 22 تا 28 اردیبهشت ماه سال 1390، مطابق با 12 تا 18 ماه مِی سال 2011 میلادی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی دوسلدورف آلمان برگزار خواهد شد. این نمایشگاه در 19 سالن اصلی و همراه با سه نمایشگاه جانبی برگزار می‌گردد. به گفته توماس دُزه، شرکت نمایشگاهی دوسلدورف آلمان، در بیش از 127 کشور جهان نمایندگی مستقیم دارد. بدین جهت ارتباطات و تعامل سازنده میان این شرکت و گروه‌های هدف نمایشگاهی به سهولت قابل انجام است.
نمایشگاه اینترپک 2011 (interpack 2011) بزرگ‌ترین، مهم‌ترین، وسیع‌ترین، طولانی‌ترین و مشهورترین نمایشگاه صنعت بسته‌بندی در ابعاد بین‌المللی و جهانی است. این نمایشگاه هر سه سال یک‌بار برگزار می‌شود. آخرین دوره این نمایشگاه در سال 2008 میلادی و با حضور تعداد کثیری از فعالان صنعت بسته‌بندی ایران برگزار شد.
توماس دُزه مسئولیت معرفی نمایشگاه، وسعت و ابعاد، برنامه‌ها و اقدامات جانبی نمایشگاه و به طور کلی بازاریابی جهت غرفه‌گذاری و حضور صنعت‌گران ایرانی در این نمایشگاه را برعهده داشت. یکی از نکات جالب مورد اشاره دزه، برگزاری سه نمایشگاه جانبی در کنار نمایشگاه اینترپک 2011 (interpack 2011) است.
به گفته دزه در این دوره اینترپک، نمایشگاه‌های جانبی پارک نوآوری، بازارچه بسته‌بندی فلزی و موضوع ویژه غذا را دریابیم برگزار خواهد شد. پارک نوآوری به ارائه میزان اثرگذاری صنعت بسته‌بندی منطبق بر 6 شاخص علمی، بر کیفیت زندگی انسان در آینده خواهد پرداخت. به بیان دیگر، میزان اثربخشی و اثرگذاری محصولات صنعت بسته‌بندی بر زندگی انسان‌ها در آینده در پارک نوآوری اینترپک 2011 عرضه خواهد شد. این بخش از اینترپک 2011 (interpack 2011) با همکاری انجمن طراحی آلمان، بنگاه خرده‌فروشی اروپا و مؤسسه‌ی آینده برگزار می‌شود.
بازارچه بسته‌بندی فلزی در مساحتی بالغ بر 2000 متر مربع در سالن 11 نمایشگاه اینترپک 2011 (interpack 2011) برگزار خواهد شد. بازارچه بسته‌بندی اینترپک 2011 با همکاری انجمن بسته‌بندی فلزی اروپا برگزار می‌شود. هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه جانبی معرفی و عرضه توانمندی‌های صنعت بسته‌بندی در عرصه بسته‌بندی‌های فلزی است.
موضوع ویژه غذا را دریابیم براساس دغدغه‌ها و نگرانی‌های فاوُ (FAO) برگزار خواهد شد. مقادیر بسیار زیادی از مواد غذایی و خوراکی، در زمان فرآیند حمل و نقل و جابجایی محصولات از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر از بین رفته و فاسد می‌شود. در حقیقت مهم‌ترین دغدغه فاوُ و نهادهای مرتبط با صنعت بسته‌بندی در حفظ و نگهداری مواد غذایی در بیشترین زمان ممکن است. غذا را دریابیم محصولاتی که می‌توانند بهترین راه‌حل‌ها برای حفاظت و نگهداری از مواد غذایی و خوراکی را ارائه دهند عرضه می‌کند.
هنزل سخنران دیگر این همایش نیز بر ضرورت توجه به صنعت بسته‌بندی در ابعاد بین‌المللی و جهانی و همچنین منطقه‌ای و ملی اشاره کرد. هنزل توجه ویژه و خاص به صنعت بسته‌بندی را ضرورتی انکارناپذیر دانست که در ایران از اهمیت و جایگاه فوق‌العاده‌ای نیز برخوردار است. چرا که آمارها حکایت از توجه ویژه مردم ایران به استفاده از محصولات بسته‌بندی شده دارد.
در پایان این مراسم نمایندگان آلمانی حاضر در همایش ابراز امیدواری کردند تعداد ایرانیان حاضر در اینترپک 2011 (interpack 2011) بیشتر و بیشتر شود. طبق آمارهای دُزه، تعداد غرفه‌گذاران ایرانی اینترپک 2011 (interpack 2011) نسبت به غرفه‌گذاری دوره قبلی ـ یعنی اینترپک 2008 ـ دو برابر شده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۲۲ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: