وزیر ارشاد در مراسم نمایشگاه آثار نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف :
در زمینه چاپ قرآن نیازمند توجه به کیفیت هستیم


مراسم تقدیر از بزرگان نخستین دوره‌ی بین‌المللی چاپ مصحف شریف عصر روز سه‌شنبه 18 آبان ماه سال جاری با حضور و سخنرانی سید علی حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
به گزارش اخبار چاپ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تقدیر از بزرگان نخستین دوره‌ی بین‌المللی چاپ مصحف شریف با اشاره به اعجاز قرآن کریم اظهار داشت: گره‌خوردن و ارتباط مستقیم قرآن با هنر تاثیرگذاری و ماندگاری بیشتری را به‌وجود خواهد آورد ،قرآن یک جمال معنوی دارد که اگر با ظاهری هنری تلفیق شود جذب بیشتری خواهد داشت و در اینصورت توجه به قرآن توسعه بیشتری خواهد پیدا کرد.
علی حسینی افزود: می‌توان گفت که بعد از ورود ماشین‌آلات چاپ به ایران جز اولین کشورهایی بودیم که به چاپ قرآن کریم مبادرت نموده‌ایم با توجه به اینکه در آن زمان به دلیل تعصب بسیاری از افراد چاپ قرآن ممنوع شد و باعث شد قرآن ‌های چاپی نیز جمع‌آوری شود.
وی با اشاره به حادثه قرآن‌سوزی ادامه داد: خوشبختانه اگرچه آتش‌سوزی قرآن باید منابعی اصیل را از بین ببرد اما در ابران این عمل باعث شد تا توجه بسیاری به معقوله قرآن و چاپ آن جلب شد.
وزیر ارشاد تصریح کرد: در زمینه چاپ قرآن نیازمند توجه بیشتری هستیم .یکی از ضروری‌ترین مسائل در چاپ قرآن توجه به کیفیت چاپی است و برای بدست آوردن این موضوع باید از همه دستاوردهای روز دنیا استفاده نماییم .
وی در پایان خاطر نشان کرد: در کنار کیفیت چاپ قرآن باید بحث موانع را نیز آسیب‌شناسی نموده، تا بتوانیم از کاغذ‌های 28 یا 23 گرمی نیز بهره ببریم . در واقع با این رویکرد حجم قرآن‌کاهش یافته در حالیکه زیبایی آن حفظ می‌شود.


منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۱۹ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: