حداد عادل خبر داد
حمایت از طرح‌های معاونت امور فرهنگی ارشاد در مجلس


غلامعلی حداد عادل، رییس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حمایت این نهاد قانون‌گذار از طرح‌های معاونت امور فرهنگی برای پیشبرد حوزه نشر خبر داد

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از با ستاد خبری هجدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران حداد عادل گفت: از برنامه‌های پیشنهادی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیشبرد حوزه نشر و فرهنگ كشور حمایت لازم را در مجلس شورای اسلامی صورت می‌دهیم.
وی ادامه داد: اگر ناشران نیز در حوزه نشر خلاءهای قانونی احساس می‌كنند، ‌نهایت همكاری را برای اصلاح این مسایل با ایشان خواهیم داشت.
رییس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: كتاب برای من اهمیت زیادی دارد و ممكن است گاهی غذا نخورم، ولی قطعا كتاب و مطالعه را در برنامه خود خواهم گنجاند
حداد با اشاره به اهمیت كتابخوانی در سنین كودكی، گفت: با توجه بیشتر به گروه سنی دانش‌آموزان و كودكان و نوجوانان، می‌توانیم مطالعه را در كشور نهادینه كنیم.
وی ادامه داد: باید شیوه آموزش معلمان و اداره مدارس ابتدایی و راهنمایی به‌گونه‌ای باشد كه دانش‌آموز را به مطالعه واداركرده و یا در وی ایجاد انگیزه كند تا با مراجعه به كتاب‌خانه‌های عمومی بر سطح معلومات خود بیفزاید.
رییس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: دولت نیز باید كتابخانه‌ها را توسعه دهد تا در همه محله‌هاكتابخانه عمومی داشته باشیم تا از این رهگذر بر مردم فشار اقتصادی وارد نشود.
حداد عادل همچنین افزود: باید سال به سال بودجه كتابخانه‌ها را افزایش دهیم تا این گونه به ناشران نیز كمك شود، چون بدین وسیله كتابخانه‌ها می توانند كتاب‌های بیشتری را از ایشان خریداری كنند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۱۷ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: