جواد آرین منش در گفتگو با اخبار چاپ:
نیامدن چاپ در برنامه پنجم توسعه امری بسیار عادی است


قوانینی همانند قانون برنامه توسعه‌ی 5 ساله‌ی کشور که استراتژی‌های میان‌مدت و برنامه‌های راهبردی توسعه و آبادانی کشور را در ابعاد اقتصادی ،صنعتی، فرهنگی، هنری، و اجتماعی ترسیم می‌کند ،باید متوجه موضوعات کلان و عناوین و سرفصل‌های کلی و اثر‌بخش باشد.

جواد آرین منش در گفتگو با اخبار چاپ عدم ذکر نام چاپ در برنامه پنجم توسعه کشور را امری عادی خواند و اظهار داشت: قوانینی همانند قانون برنامه توسعه‌ی 5 ساله‌ی کشور که استراتژی‌های میان‌مدت و برنامه‌های راهبردی توسعه و آبادانی کشور را در ابعاد اقتصادی ،صنعتی، فرهنگی، هنری، و اجتماعی ترسیم می‌کند ،باید متوجه موضوعات کلان و عناوین و سرفصل‌های کلی و اثر‌بخش باشد.
آرین‌منش که وکالت مردم مشهد را در مجلس شورای اسلامی عهده دار است، در پاسخ به پرسش خبرنگار اخبار چاپ مبنی بر ذکر موارد بسیار جزئی در برخی از خبرها و مواد قانون برنامه پنجم توسعه کشور به تبیین موضوع پرداخته و خاطر نشان کرد:همان‌‌‌طور که پیشتر نیز اشاره شد در اسنادی نظیر برنامه پنجم توسعه کشور که راهبردهای اقتصادی،صنعتی،فرهنگی و... را طی 5 سال آینده ترسیم می‌کند،یا مواد کلان و کلی ذکر می‌شود و یا موضوعاتی که از جهات مختلف حائز اهمیت ویژه‌ای است.
عضو کمیسیون فرهنگی در هشتمین مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: مسائلی نظیر رسانه‌‌های دیجیتالی یا بازی‌های رایانه‌ای به علت تازگی و حجم بالای استقبال و میزان تنوع و تکثری که دارند؛ تاثیرات بسیار شگرف و پیچیده‌ای بر مخاطبان دارند. چنین موادردی که در صورت اصلاح ساختار،سازنده و چنانچه با بی‌توجهی مواجه شود، بسیار مخرب و نابودکننده خواهند بود، می‌تواند نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی را بر خود جلب کرده، تا جایی که ماده یا بند مستقلی را به آن اختصاص دهند و یا موارد دیگری نظیر تاسیس نمازخانه،مسجد و ... که ریشه در باورهای عمیق و ژرف مذهبی و دینی مردم ایران دارند، نیز از همین میزان اهمیت و تاثیر‌گذاری برخوردارند.
آرین‌منش در حالی اینچنین پاسخگوی خبرنگار اخبار چاپ است، که یکی از آشناترین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صنعت چاپ محسوب می‌شود. به هیچوجه تعرضی به نقطه نظرات جناب آقای آرین‌منش مبنی بر اهمیت و اثر بخشی رسانه‌های دیجیتالی و بازی‌های یارانه‌ای وجود ندارد. لیکن آیا نمایندگان مجلس شورای اسلامی جایگاه،سطح ،کارکردهای صنعت چاپ آشنا هستند؟ آیا از میزان و حجم گردش مالی این صنعت در کشورهای توسعه‌یافته آگاهی دارند؟ آیا سطح ارتباط چاپ با صنایع دیگر را می‌شناسند؟ آیا تعریفی از تاثیر صنعت چاپ بر توسعه صنعت صادرات غیر نفتی دارند؟ آیا اطلاع دارند تنها و تنها با استفاده از صنعت چاپ می‌توان برندهای صنعتی کشور را به دیگر کشورها معرفی نمود؟ آیا ...؟
پرسش‌ها ،تردیدها و ابهامات بسیاری در این خصوص وجود دارد. ابهاماتی که به نظر می‌رسد مسئولین امر باید نسبت به رفع آنها توجه وِیژه داشته باشند اما مهم‌تر ازهمه‌ی پرسش‌های مذکور: آیا نباید نامی از صنعت چاپ در برنامه توسعه گنجانده شود؟

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۱۷ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: