اکتشاف ماهیت مجذوب کننده ی فرم های تایپوگرافی توسط دورین دانوون
حرکت حروف تسهیل کننده تفسیر بصری است


اخبارچاپ این اثر در پی اکتشاف ماهیت مجذوب کننده ی فرم های تایپوگرافی است. که توسط دورین دانوون به سفارش نمایشگاه انستیتوی طراحی استرالیا طراحی شده است.

اخبارچاپ: گالری ایکوگرادا: این قطعه ی مجسمه وار در پی اکتشاف ماهیت مجذوب کننده ی فرم های تایپوگرافی است. این قطعه به صورت بصری و کتبی تعبیر کننده ی موضوع نمایشگاه گردشگری است که برای نمایشگاه انستیتوی طراحی استرالیا و جهت نمایش در موزه ی استرالیای جنوبی در سال 2009 خلق شده است. هنگامی که این قطعه در فضای نمایشگاه آویخته شد؛ حرکت حروف و مجسمه تسهیل کننده ی تفسیر بصری موضوع بود.
سفارش دهنده ی این اثر، نمایشگاه انستیتوی طراحی استرالیا است که در ابعاد 350 در 350 در 350 میلیمتر طراحی شده است.
خانم دورین دانوون در آلمان بزرگ شده است. در طول دوران کودکی قبل از اینکه در سن 14 سالگی به استرالیا مهاجرت کند؛ مسافرت های فراوانی به کشور های آسیایی مانند افغانستان، هند، نپال و قاره ی اروپا داشت. او تجارب زیادی در زمینه ی طراحی گرافیک و مدیریت هنری در طول 19 سال اخیر داشته است؛ بویژه طراحی برای مشتریان هنری مانند فستیوال هنرهای آدلاید و کمپانی تاتر ایالتی استرالیای جنوبی. او طی هفت سال گذشته به عنوان مدرس در زمینه ی ارتباطات بصری در دانشگاه استرالیای جنوبی و با تمرکز بر پژوهش در زمینه ی فعالیت های طراحی، همکاری های منتظم دوجانبه، طراحی با دوام و تایپوگرافی مشغول به کار بوده است. دستاوردهای اخیر او شامل شرکت در طراحیvisual:scholarship ژورنال بین المللی انجمن طراحی گرافیک استرالیا (جلد4، شماره 1، 2009) و دوسالانه بین المللی طراحی گرافیک برنو 2010 در جمهوری چک می باشد.
ترجمه: صالح زنگانه

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۱۶ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: