ارزیابی چاپخانه داران قرآن کریم از برگزاری نخستین دوره مسابقات بین المللی چاپ مصحف شریف
این مسابقات؛توان چاپخانه دارن و ناشران قرآنی را معرفی می کند


با توجه به این که در این مسابقات، آثار داخلی و بین‌المللی مورد قضاوت قرار می‌گیرد، زمینه مقایسه بین چاپ قرآن در داخل و خارج از کشور ایجاد می‌شود و این اتفاق می‌تواند در شرکت کنندگان داخلی انگیزه ایجاد کند تا کیفیت آثار خود را ارتقاء دهند.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از دبیرخانه نخستین دوره مسابقات بین المللی مصحف شریف :با توجه به این که در این مسابقات، آثار داخلی و بین‌المللی مورد قضاوت قرار می‌گیرد، زمینه مقایسه بین چاپ قرآن در داخل و خارج از کشور ایجاد می‌شود و این اتفاق می‌تواند در شرکت کنندگان داخلی انگیزه ایجاد کند تا کیفیت آثار خود را ارتقاء دهند.

ناصر بابامحمدی، مدیرعامل شرکت چاپ و انتشارات اسوه، ضمن بیان این مطلب، درباره پیامدهای چاپ قرآن‌هایی که کیفیت پایین دارند، گفت: قرآن‌هایی که چاپ بی‌کیفیت دارند، در زمینه‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی به صنعت چاپ لطمه جبران‌ناپذیری وارد می‌کنند.
علیرضا جمشیدی، مدیرعامل شرکت چاپ تندیس نقره‌ای نیز معتقد است که خلاء ناشی از برگزار نشدن چنین مسابقاتی در زمینه چاپ قرآن وجود داشته است.
وی در این‌باره افزود: به دلیل تفاوت‌ها و حساسیت‌های وی‍ژه چاپ قرآن این نیاز وجود دارد که به صورت ویژه در زمینه چاپ قرآن، مسابقاتی برگزار شود.
نمایشگاه آثار نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف از 17 تا 20 آبان در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۱۲ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: