اعلام برنامه های سازمان اسناد و کتابخانه ملی در هجدهمین دوره هفته کتاب
برنامه های سازمان اسناد و کتابخانه ملی در هجدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اعلام شد .


حامد یاری مشاور رئیس و مدیر كل امور بین الملل و روابط عمومی سازمان اسناد و كتابخانه ملی با اعلام این خبر گفت : 10 برنامه مختلف برای هفته كتاب سال جاری توسط سازمان اسناد و كتابخانه ملی برنامه ریزی شده كه از 23 تا 30 آبان برگزار خواهد شد .

حامد یاری به برگزاری نخستین نمایشگاه اسناد كتاب و كتابخانه در كتابخانه ملی اشاره كرد و افزود : با توجه به نامگذاری اولین روز هفته كتاب به نام "وحدت حول محور قرآن و عترت " نمایشگاهی نیز از 23 آبان به مدت یك هفته با عنوان "گزیده قرآن های خطی كتابخانه ملی" برپا خواهد شد .
مشاور رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی همچنین از برگزاری مراسمی ویژه در پنجمین روز هفته كتاب كه به عنوان "كتاب،كتابدار و كتابخانه " نامگذاری شده برا تقدیر از كتابداران توسط این سازمان خبر داد .
مدیر كل امور بین الملل و روابط عمومی سازمان اسناد و كتابخانه ملی به برگزاری چند كارگاه آموزشی ، ویژه اعضای كتابخانه ملی در این هفته اشاره كرد و افزود : در ایام این هفته ضمن تكریم اعضای كتابخانه ملی با اهدای شاخه گل، كارگاههای آموزشی نیز با موضوعات " آشنایی با نگارش علمی " ،"آشنایی با كتابخانه ملی و خدمات آن" و "جستجوی منابع علمی رایگان از طریق موتور جستجوی گوگل" به ترتیب در روزهای23 و 24 آبان برگزار می شوند.
مشاور رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی با تاكید بر لزوم تدوین برنامه هایی برای آشنایی كودكان با كتاب و كتابخانه در ایام این هفته گفت : به این منظور ما امسال كارگاه ویژه ای برای گروه سنی 10 تا 15 سال با محور های " كاغد یار مهربان چگونه درست می شود؟ ، چند ساعت با یك مرمتگر كتاب ، آشنایی با صحاف كتاب و چند نكته در مورد نگهداری كتاب " در روز جمعه 28 آبان تدارك دیده ایم تا كودكان و نوجوانان در این روز به همراه والدین خود با حضور در كتابخانه ملی در این كارگاه شركت كنند .
وی برگزاری نشست نقد و بررسی وب سایت كتابخانه ملی كودكان و نوجوانان ایران با حضور ناشران و دست اندركاران كتاب كودك را از دیگر برنامه های تدوین شده توسط سازمان اسناد و كتابخانه ملی در حوزه كتاب و كتابخوانی كودك و نوجوان در این هفته دانست و گفت :این برنامه روز پنج شنبه 27 آبان برگزار می شود.
حامد یاری از افتتاح پایگاه اینترنتی ایران شناسی و اسلام شناسی سازمان اسناد و كتابخانه ملی به زبان انگلیسی در سومین روز این هفته خبر داد و افزود : در هجدهمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران چند طرح مهم در حوزه خدمات فناوری اطلاعات سازمان از جمله طرح های مربوط به خدمات تحت وب OPAC شامل ارائه مستندهای كتابخانه از طریق وب ، ارائه ایزوی آنلاین و راه اندازی استاندارد Z 3950 در روز 27 آبان افتتاح خواهد شد .
مشاور رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی همچنین به برگزاری دهمین آئین بزرگداشت حامیان نسخ طی در روز 29 آبان اشاره كرد و افزود : این آئین كه از مهمترین برنامه های سالیانه سازمان اسناد و كتابخانه ملی است امسال در این هفته برگزار خواهد شد.
لازم به ذكر است هجدهمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران از 23 تا 30 آبان برگزار خواهد شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۱۰ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: