اتحادیه صنعت چاپ بریتانیا در آخرین گزارش خود اعلام کرد
بحران در صنعت چاپ انگلستان


نتایج تحقیقات BPIF تصویری ناامیدكننده از صنعت چاپ انگلستان را به نمایش می‌كشد.

بر اساس آخرین تحقیقات BPIF (اتحادیه صنعت چاپ انگلستان)، تا ماه مه سال 2009 بیش از 60 درصد از شركت‌های چاپی انگلستان قیمت‌های خود را كاهش داده‌اند و نیمی از آن‌ها قرار است كاهش قیمت‌های بیشتری هم داشته باشند.

آخرین پژوهش "دورنمای چاپ" كه اواخر ماه ژوئن منتشر شده است نمای ناامیدكننده‌ای از وضعیت كنونی چاپ كشور انگلستان را به تصویر می‌كشد و صد و دو شركتی كه تحت بررسی قرار گرفته‌اند از كاهش كسب و كار طی ماه‌های مارس تا مه در سال جاری میلادی خبر داده‌اند.

حدود 96 درصد از شركت‌ها از كل ظرفیت تولید خود كم‌تر از 90 درصد را به كار می‌گیرند كه نسبت به نظرسنجی پیشین 88 درصد افزایش داشته است. 69 درصد از این شركت‌ها مشغول تعدیل نیرو هستند كه نسبت به نظرسنجی پیشین این میزان دو برابر شده است.

مدیر امور همكاری BPIF، اندرو براون می‌گوید: " نتایج منفی این بررسی، ششمین نتیجه منفی متوالی از سری تحقیقات "دورنمای چاپ" و بدترین نتیجه در دهه‌ گذشته ( 18 سال اخیر) بوده است."

او همچنین می‌افزاید: "واضح است كه می‌توان سكون اندكی را در دورانی كه پیش رو داریم، انتظار داشت ولی اكثر دست‌اندركاران انتظار دارند وضع تجاری طی ماه‌های تابستان اندكی ثبات بیابد و این بدان معنی است كه صنعت چاپ با سرعت كمی به حركت خود ادامه خواهد داد. با وجود این‌كه بعد از دو دهه اكنون بدترین شرایط برای صنعت چاپ پیش آمده ولی تنها یك شركت از هر هفت شركت گزارش ضرر داده‌اند. علاوه بر این 89 درصد از آن‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری برای دستگاه‌های چاپ جدید در 12 ماه آینده هستند ولی به هرحال نیمی از آن‌ها كمتر از سال گذشته هزینه خواهند كرد."

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ دوشنبه ۲۹ تير
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ بيست و نهم تيرکلیدها : BPIF انگلستان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: