به همت کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران رخ داد
دومین كارگاه تخصصی نشر برگزار شد


دومین كارگاه تخصصی نشر به همت كمیسیون آموزش اتحادیه ناشران در حوزه نشر و مسائل مربوط به آن برگزار شد.

به گزارش اخبار چاپ مراسم افتتاحیه دومین كارگاه تخصصی نشر در محل انتشارات تیمورزاده برگزار شد. این كارگاه كه به همت كمیسیون آموزش اتحادیه ناشران برگزار می‌شود، همایشی تخصصی در حوزه نشر و مسائل مربوط به آن برگزار می شود
به گزارش اخبار چاپ كارگاه تخصصی نشر نخستین بار در آذرماه 88 و به همت كمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و با همكاری نمایشگاه بین‌المللی كتاب فرانكفورت برگزار شد. در ادامه آن كارگاه امسال دومین كارگاه تخصصی نشر با موضوع مدیریت موسسه انتشارات مدرن در سه روز متوالی و به شرح زیر برگزار می‌شود.
روز اول: همایش تخصصی نشر كه با حضور 80 نفر از مدیران موسسه‌های انتشاراتی تشكیل می‌شود و شامل این موضوعات است.
1ـ نگاهی به بازار كتاب آلمان
2ـ راهكارهای هدایت موسسه
3ـ پژوهش در بازار
4ـ برنامه‌ریزی، بازاریابی، روابط عمومی
در روزهای دوم و سوم این كارگاه 25 نفر از شركت‌كنندگان در همایش تخصصی حضور خواهند داشت.
در ابتدای مراسم افتتاحیه نادر قدیانی رئیس اتحادیه ناشران ایران، ضمن تشكر از كیائیان مدیر قبلی اتحادیه ابراز امیدواری كرد: كمیسیون آموزش اتحادیه ناشران دامنه این دست همكاری‌ها را با كشورهای دیگر گسترش دهد. وی افزود: ناگزیریم كه در حوزه نشر به سوی تخصصی شدن پیش رویم.
در ادامه خانم هولپ از اعضای سفارت آلمان در ایران به كیائیان، قدیانی، دكتر نصری از وزارت ارشاد و دیگر مدعوین خوش‌آمد گفت و افزود: قرار است در این كارگاه با همكاری اتحادیه ناشران ایران مسائلی را به ناشران ایرانی آموزش دهیم. وی سپس برنامه‌های كارگاه را به اختصار تشریح كرد.
فروغی رئیس كمیسیون آموزش اتحادیه نفر بعد بود كه پشت تریبون رفت و گفت: نیاز چندانی به ارائه دلایل ضرورت آموزش در حوزه نشر نیست.
وی خاطر نشان كرد: آموزش در حوزه توسعه نیروی نوین انسانی اهمیت خود را به اثبات رسانده است. این مسئله مدیران ارشد اتحادیه را نیز شامل می‌شود.
فروغی با اشاره به ارزش سویه‌های تخصصی در حوزه تولید كتاب گفت: متاسفانه نشر درایران بر پایه تجربه استوار است و كمتر شاهد جنبه‌های آكادمیك آن بوده‌ایم.
وی از خانم هولپ و مسئولان بخش آموزش نمایشگاه كتاب فرانكفورت و بخش‌های وابسته در سفارت‌های ایران و آلمان و نیز زحمات كیائیان مدیر پیشین اتحادیه ناشران تشكر كرد.
خانم توسان رایزن بخش فرهنگی سفارت آلمان در ایران در ادامه از جانب سفارت آلمان به میهمانان و مدعوین خوش‌آمد گفت و افزود: موضوعی كه درباره آن صحبت خواهیم كرد، استراتژی كسب و كار در نشر، بازاریابی و فروش خواهد بود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۱۰ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: