با تصویب قانون 5 ماده‌ای کمیسیون تجارت بین‌الملیی آمریکا:
38درصد مالیات بر محصولات APP


شرکتAPP یکی از برجسته‌ترین صادرکنندگان کاغذ روکش‌‌‌ دار چین،اندونزی و آمریکا فعالیت می‌کند،نا امیدی و عدم امکان همکاری با تولیدکنندگان آمریکایی را اعلام کرد

اخبار چاپ :شرکتAPP یکی از برجسته‌ترین صادرکنندگان کاغذ روکش‌‌‌ دار چین،اندونزی و آمریکا فعالیت می‌کند،نا امیدی و عدم امکان همکاری با تولیدکنندگان آمریکایی را اعلام کرد.کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا اعلام کرده است ،با توجه به کمبود منابع و مواد اولیه ،چنانچه بخواهند اقلام مورد نیاز APP را تامین کنند، صنایع داخلی آمریکا با تهدید روبرو خواهند شد.
کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا در این راستا،قانونی 5 ماده‌ای را تصویب نموده است. بر اساس مفاد این قانون از این پس مالیات ضد دامپینگ و تعرفه 60 درصدی حقوق گمرکی از محصولاتAPP اخذ خواهد شد. به موجب اجرایی قانون کمانیAPP و همچنین تامین‌کننده‌ی اصلی مواد اولیه ی این شرکت است.
در پی این تصمیم کمیسیون تجارت بین‌‌المللی آمریکا و تصویب قانون مذکور،تری هانلی، مدیر کل شرکت APP واکنش بسیار تندی نشان داده و اظهار داشت: مدیران شرکت APP از این تصمیم کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا بسیار متعجب و شگفت‌‌زده شدند
وی در ادامه تصریح کرد: بررسی‌های APP و اسناد و مدارک موجود حاکی است که واردات این شرکت هیچ نوع خسارتی به تولیدکنندگان آمریکایی نکرده است و به طور قطع این تصمیم در پی آن تصویب قانون 5 ماده‌ی کمیسیون، مبتنی بر دلایل اقتصادی و صنعتی نبوده است . تری هانلی، در بخش دیگری از اعلام مواضع APP ،به توضیح تصمیمات و برنامه‌های آتی این شرکت پرداختند و افزود:در حال حاضر مبادلات اقتصادی خود را با طرف‌های آمریکایی به حداقل رسانده‌‌‌ایم و مادامی که قانون 5 ماده‌‌‌ای کمیسیونمعتبر بوده و اجرا گردد،وضع بر همین منوال خواهد بود. از سوی دیگر، مستندات و مدارک معتبر شرکت APP را در اختیار سازمان‌های نظارتی ذیصلاح قرار خواهیم داد و موضوع را از طریق این سازمان‌ها پیگیری می‌کنیم.
کاغذ روکش‌دار APP ، در بسیاری از کشورهای جهان، منجمله ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کاغذ در چاپ کارت پستال، کارت‌های دعوت، کتاب‌های نفیس، مجلات، کاتالوگ و همچنین در بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بخش قابل توجهی از کاغذ روکش‌دار ایران، از سوی شرکت APP تأمین می‌شد. ار این رو، ممکن است شرایط موجود تأثیرات نامطلوبی بر قیمت و نیز حجم این کاغذ در بازار ایران داشته باشد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۱۰ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: