اعتراضات شمس‌آبادی‌ها نتیجه داد:
شهرک چاپ تهران افتتاح نشده، منحل شد


اخبار چاپ: شنیده ها حاکی است تاسیس و راه‌‌‌‌‌‌‌اندازی شهرک صنعتی چاپ و نشر تهران از دستور کار سازمان صنایع کوچک ایران و شرکت شهرک صنعتی تهران خارج شد.

اخبار چاپ: شنیده ها حاکی است تاسیس و راه‌‌‌‌‌‌‌اندازی شهرک صنعتی چاپ و نشر تهران از دستور کار سازمان صنایع کوچک ایران و شرکت شهرک صنعتی تهران خارج شد.موضوع تاسیس شهرک صنعتی چاپ و نشر تهران برای اولین‌‌‌‌‌بار بیش از 5 سال پیش و همزمان با نخستین دور سفرهای استانی هیات دولت(به استان تهران)در محافل صنعتی مطرح شد.
بر اساس مصوبه هیات دولت؛وزارت صنایع و معادن موظف شده بود مبلغ یکصد میلیارد ریال اعتبار برای تحقق این امر اختصاص داده و در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی تهران قرار دهد. در اواسط سال 1385با همکاری دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،قطعه زمینی با مساحت مناسب در همسایگی شهرک صنعتی شمس‌‌آباد در نظر گرفته شد. مطالعات و اقدامات مقدماتی از سوی دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت شهرک صنعتی تهران صورت پذیرفت. تا جایی که دفتر امور چاپ نمایندگانی را به چند کشور جهت مطالعه وضعیت شهرک‌های چاپ اعزام نموده و مطالعات میدانی قابل توجهی را انجام داد. نتیجه این بررسی‌‌‌‌‌ها گزارش کارشناسی معتبری است که در حال حاضر نیز در این دفتر موجود است. از سوی دیگر،شرکت شهرک‌‌های صنعتی هم تلاش‌هایی را انجام داد . به طوری که مسئولین این شرکت مدعی هستند نه تنها هیچ اعتباری را دریافت نکرده‌‌‌اند ، بلکه 30 میلیارد نیز تا کنون در این زمینه هزینه نمودند.
لیکن علیرغم تمامی این اتفاقات و پیگیری ها و حتی بر خلاف مصوبه هیات دولت موضوع تاسیس این شهرک از دستور کار خارج شد . گرچه پیگیری‌های خبرنگار اخبار چاپ پیرامون گفتگو با مسئولین امر در شرکت شهرک‌های صنعتی تهران،سازمان صنایع کوچک ایران و دیگر مسئولین وزارت صنایع، بی‌نتیجه ماند، اخبار حاشیه‌ای برخی منابع آگاه از قطعی شدن عدم تاسیس شهرک صنعتی چاپ و نشر تهران حکایت می‌کند.
این اخبار در حالی به گوش می‌رسد که در سال 1387 ،طی دو نوبت ،خبرهایی مبنی بر واگذاری واحدهای صنعتی در این شهرک منتشر شد. به هر شکل گویا اعتراضات گاه و بیگاه صنعت گران شهرک صنعتی شمس‌آباد موثر واقع شده و مسئولین امر را مجاب کرده است، تا قطعه زمین شهرک چاپ و نشر تهران تغییر کاربری داده و تبدیل به محلی برای رفع مشکل آن شهرک صنعتی نماید.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۸ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: