توسط سازمان میادین شهرداری شیراز؛
مجتمع بسته‌بندی میوه در شیراز افتتاح خواهد شد


سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز مجتمع سورت و بسته‌بندی میوه را با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای رفاه حال شهروندان افتتاح می‌کند.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از فارس، مدیر‌‌عامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز اظهار داشت: عرضه میوه و سبزیجات بدون بسته‌بندی موجب می‌شود که شهروندان هزینه‌ای را بابت میوه و سبزیجات مورد نیاز خود پرداخت کنند اما بخشی از آنها قابل استفاده نباشد.
سعید دبیری افزود: در صورت بسته‌بندی این محصولات با کاهش ضایعات، شهروندان می‌توانند از تمام آنچه خریداری کرده‌اند استفاده کنند و همچنین میلیون‌ها تومان هزینه‌ای که صرف حمل و نقل برای جمع‌آوری این ضایعات از نقاط مختلف شهری می‌شود نیز کاهش می‌یابد.
مدیر‌عامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز ادامه داد: در بازارهای میوه و تره‌بار جوامع مدرن،‌ به طور تقریبی تمام میوه‌ها و سبزی‌ها به سورت و لیبل‌گذاری شده عرضه می‌شود و این امر سبب تشخیص آسان‌تر کیفیت محصول توسط مشتری شده و توزیع و عرضه منظم‌تری را به دنبال دارد.
وی اضافه کرد: بررسی‌ها نشان داده است که حدود 20 درصد میوه‌ها و 50 درصد سبزیجات ضایعات دارد، بنابراین در صورت نظارت بر نوع عرضه محصولات کشاورزی و بسته‌بندی آنها، به‌حتم بسیاری از ضایعات وارد منازل و در سطح شهر پراکنده نمی‌شود.
وی بیان داشت: متأسفانه هنوز در کشور ما از نظر بسیاری از مردم، سورت و بسته‌بندی انواع میوه، سبزی و خشکبار به عنوان یک بحث فانتزی، تجملی و لوکس است که سبب افزایش بهای عرضه محصولات می‌‌شود.
دبیری گفت: درجه‌بندی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در نگهداری، محافظت و استانداردسازی محصول نقش داشته و عرضه محصولات در حد و اندازه‌های یکسان، سورت و بسته‌بندی شده و موجب یافتن بازارهای جدید خارجی و افزایش صادرات و ورود ارز به کشور است که امیدواریم با افتتاح این مجتمع غرفه‌داران و میوه‌فروشان را به سمت عرضه محصولات کشاورزی به صورت بسته‌بندی سوق دهیم چرا که در این صورت میوه‌ها و سبزیجات با کیفیت بهتر در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
مدیر‌عامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز در ادامه خاطرنشان کرد: بدین منظور سازمان نسبت به ساخت و راه‌اندازی سالن سورت و بسته‌بندی در زمینی به مساحت یک‌هزار مترمربع با تجهیزات و تأسیسات لازم در بلوار ولایت، بلوار کوثر، جنب زمین 10 هکتاری میدان مرکزی میوه و تره‌بار که آماده بهره‌برداری شده کرده است.
وی تصریح کرد: دستگاه سورت موجود یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های سورت است و دستگاه کارتن‌ساز که کارتن مورد نیاز بسته‌بندی را تولید می‌کند و این دستگاه نیز از جدیدترین تکنولوژی برخوردار و ساخت کشور ایتالیا است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۶ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: