عرضه مرغ بسته‌بندی بدون حضور فعالان بسته‌بندی امکان‌‌‌‌‌‌‌پذیر نیست
فعالان بسته‌بندی ؛ مولفه‌ی اصلی بسته‌بندی هستند


اخبار چاپ: گرچه سالهاست موضوع عرضه گوشت و مرغ در بسته‌‌‌‌بندی‌هایی با رعایت استاندارهای لازم به عنوان یک ضرورت مطرح شده است ؛لیکن هنوز هم مردم پایتخت، این محصولات – گوشت و مرغ – را در غیر استاندارد ترین شرایط ممکن خریداری می‌‌ کنند.
اخبار چاپ: اوایل مهرماه سال جاری و در ابتدای نمیه دوم سال، مردم تهران اخبار متعددی را پیرامون عرضه‌‌‌‌ی محصولات پروتئینی در بسته بندی‌های استاندارد شنیدند. گرچه سالهاست موضوع عرضه گوشت و مرغ در بسته‌‌‌‌بندی‌هایی با رعایت استاندارهای لازم به عنوان یک ضرورت مطرح شده است ؛لیکن هنوز هم مردم پایتخت، این محصولات – گوشت و مرغ – را در غیر استاندارد ترین شرایط ممکن خریداری می‌‌ کنند.
در 16 مهرماه، علی اکبر فرجی طی گفتگویی اعلام کرد: از تاریخ 18 مهرماه سال جاری کلیه مرغ‌‌های عرضه شده در تهران تغییر یافته و به صورت بسته‌بندی ها با بارکدگذاری خواهد بود .علیرغم تردیدهایی که وجود داشت،اصل خبر بسیار مسرت بخش و امیدوارکننده بود .لیکن متاسفانه پس از گذشت 17 روز از زمان اعلام شده ؛اینبار معاونبهداشتی سازمان دامپزشکی ایران از تعویق اجرای این طرح خبر داد.
سعید چرخکار، معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور که در تاریخ 4 آبان ماه سال جاری با خبرنگاران گفتگو می‌‌‌کرد از عدم آمادگی و استقبال بازار مصرف و فروشندگان مرغ و گوشت تهران برای اجرای طرح عرضه مرغ بسته‌بندی خبرداده و افزود: متاسفانه به علت عدم آمادگی بازار مصرف و اعلام عدم همکاری فروشندگان با این طرح، عرضه مرغ بسته‌بندی در آینده انجام خواهد شد.
فارغ از تمام مباحث و مسائلی که فعالان صنایع مواد غذایی و دست اندرکاران دولتی این حوزه اشاره داشتند،اجرای طرح نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسبی است که متاسفانه تا کنون شکل نگرفته است. پرسش اینجاست که آیا فعالان صنعت بسته بندی ایران قادرند با رعایت اصول استاندارد بسته بندی مواد غذایی ،چنین بسته‌هایی را طراحی کنند؟ آیا در سایت‌ها و سالن‌ها مناسب برای اجرای طرح مذکور آماده شده است؟ آیا تکنولوژی و فناوری مورد استفاده در بسته بندی محصولات پروتئینی خریداری شده است؟ آیا نهاد،تشکل،سازمان و یا اتحادیه‌ای در عرصه بسته‌بندی کشور وجود دارد که بتواند در این زمینه پژوهشی تخصصی داشته باشد؟ حتی اگر تمامی مشکلات زیر مرتفع شود، آیا بدون پاسخگویی به پرسش های فوق ، این طرح با موفقیت اجرا خواهد شد؟
به نظر می‌‌رسد در چنین طرح‌‌‌ ها و پروژه هایی باید از توازن و انرژی بالقوه و بالفعل متمرکز در صنعت چاپ و بسته بندی کشور نهایت بهره و استفاده را برد؟
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۸ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: